Meta e изградила толкова бързо своя огромен център за данни и изчислителна инфраструктура за проекти с изкуствен интелект, че главният изпълнителен директор Марк Зъкърбърг е малко изненадан.

В разговор с анализатори в сряда след отчета за печалбите на Meta за третото тримесечие, той обясни на инвеститорите как нарастващите разходи на Meta за годината са свързани със скоростта, с която служителите успяват да пуснат в експлоатация центрове за данни, сървъри и чипове за AI.

„В началото на годината, имахме диапазон за това, което смятахме, че потенциално можем да направим, и успяхме да направим повече, отколкото се надявахме и очаквахме“, заяви Зъкърбърг, цитиран от CNBC.

На този фон Meta повиши долния край на своите прогнози за капиталови разходи за 2024 г. до 38 милиарда долара от $37 млрд. Горният край все още е $40 млрд.

Гигантът добави, че разходите, които включват покупки на графични процесори на Nvidia на стойност милиарди долари, ще нараснат значително през 2025 г.

Зъкърбърг посочи, че това подпомага подобряването на основния онлайн рекламен бизнес на компанията след актуализацията на поверителността на iOS от 2021 г. на Apple. Повече от един милион рекламодатели са използвали инструментите за генериране на AI реклама на Meta.

Акциите на Meta се понижиха в разширената търговия в сряда с над 3%, въпреки че компанията надмина прогнозите за печалби и приходи. По-слабият от очакваното растеж на потребителите обаче е част от опасенията на инвеститорите, заедно с нарастващите разходи.

Ето какво отчете компанията в сравнение с това, което Уолстрийт очакваше, въз основа на проучване на анализатори от LSEG:

Печалба на акция: $6,03 срещу $5,25 очаквани

Приходи: 40,59 милиарда долара срещу очаквани 40,29 милиарда долара

Приходите през третото тримесечие скачат с 19% на годишна база, докато нетната печалба нараства с 35% до 15,7 милиарда долара от 11,6 милиарда долара година по-рано. Това представлява най-ниският годишен ръст на нетния доход на Meta от второто тримесечие на 2023 г.

Компанията отчете 3,29 милиарда активни потребители дневно за третото тримесечие. Това е ръст от 5% на годишна база, но е под очакванията на анализаторите от 3,31 милиарда.

Рекламните приходи на Meta възлизат на 39,9 милиарда долара за тримесечието, което е ръст от 18,7% на годишна база. Рекламата представлява 98,3% от общите приходи на Meta през третото тримесечие.

По време на обявяването на печалбите анализаторът на Barclays Рос Сандлър попита Зъкърбърг колко бързо Meta може да изгради огромната изчислителна инфраструктура, необходима за постигане на целите на компанията, свързани с генеративния AI, като се имат предвид възможни бариери като енергийните нужди и времето, необходимо за разработване на собствени специфични AI чипове, предва още CNBC.

Зъкърбърг отговори, като отправи комплимент към инфраструктурния екип на Meta, който според него „се справя доста добре“ в изграждането на повече изчислителен капацитет за различни AI проекти като серията големи езикови модели Llama.

Уолстрийт се притеснява, че технологични гиганти като Meta и Alphabet харчат твърде много за инфраструктура, без да виждат незабавна възвръщаемост. Зъкърбърг посочи, че разрастването на инфраструктурата в близко бъдеще може би не е това, което инвеститорите искат да чуят. „Аз обаче просто мисля, че възможностите тук са наистина големи, ние ще продължим да инвестираме значително в това и се гордея с екипите, които вършат страхотна работа, за да поддържат голям капацитет. По този начин можем да доставяме модели и продукти от световна класа.“

Инвеститорите трябва да са готови за огромни разходи и в други направления.

Подразделението Reality Labs на Meta, развиващо технологии за метавселена, отчете оперативна загуба от $4,4 милиарда през третото тримесечие. Компанията заяви, че очаква „оперативните загуби за 2024 г. да се увеличат значително спрямо предходната година поради нашите продължаващи усилия за разработване на продукти и инвестиции за по-нататъшно мащабиране на нашата екосистема.“

От 2020 г. подразделението Reality Labs е регистрирало оперативна загуба от над 58 милиарда долара.

Приходите от азиатско-тихоокеанския регион на Meta са нараснали с 15%, представлявайки най-бавно развиващия се регион на компанията, каза главният финансов директор Сюзън Ли. Това е по-малко от растежа от 28% през второто тримесечие, като причината е забавяне на търсенето от китайски рекламодатели. Инвеститорите вече бяха загрижени, че по-бавните разходи за дигитална реклама от свързани с Китай онлайн търговци на дребно като Temu и Shein биха повлияли на общите приходи на компанията.

Meta обяви още, че очаква приходите за четвъртото тримесечие да бъдат между 45 и 48 милиарда долара. Анализаторите очакват 46,3 милиарда долара.