Представете си свят на безкрайни купони, веселби и безсънни нощи.

А сега си представете, че той наистина същестувава.

Най-големият град в Нигерия - Лагос, е доказателството за това като една от най-горещите парти дестинации на континента, ако не и на планетата, в средата на зимата.

През този сезон общности от диаспората и туристи се стичат в Гана, Нигерия и Южна Африка за незабравимо преживяване, изпълнено с ароматна храна, задушевна африканска музика и слънце, пише CNN.

По данни на Фонда на ООН, почти две трети от населението на Нигерия е под 25 години, което я прави една от най-младите страни в света.

Плажните партита, фестивалите и изпълненията от най-високо ниво подхранват енергията, а модата заема централно място и всеки се облича така, че да впечатли всички останали. Изяви имат световни изпълнители на Afrobeats и чуждестранни артисти. Диджеи излизат по улиците, пускайки мощни ритми от пултове, монтирани на яркожълти микробуси.

Стискайте си палци за късмет с посещенията във фризьорския салон, самолетните билети на достъпни цени и навигирането в и без това прословутия трафик на Лагос, когато тълпите са в града.

През последните 5 години членовете на движението IJGB (I Just Got Backs) и техните приятели се завръщат у дома, нетърпеливи да изпуснат парата след бързата и трудоемка година, която са имали в чужбина.

За много хора от огромната нигерийска диаспора това е дълбоко лично завръщане, възможност да се свържат отново с наследството, традициите и семействата си, като се потопят в живата енергия на нигерийския живот.

На вълните на щастието

Синтия Ениола Ойенийн, която се премества от Нигерия в Обединеното кралство на деветгодишна възраст, се завръща в Нигерия всяка година, за да се събере със семейството и приятелите си.

„За мен винаги е важно да се върна към корените си и към културата си“, казва тя. „Нигерия за мен винаги ще бъде дом, така че когато се връщам, съм най-щастлива. И най-вече защото всички са на вълната на щастието.“

Много местни жители също очакват с нетърпение да се присъединят към партито.

„Очаквам да присъствам на коледни партита и семейни събирания, където си готвим и гощаваме един друг и винаги е хубаво“, казва Адемидун Акинделе. „Този декември беше наистина добър. Лагос е изключително населен по това време на годината, но не мога да се оплача, защото това е добре за икономиката и е невероятно да видиш хората заедно.“

Обратно към корените

Развлекателната сцена предлага изобилие от изпълнения на някои от най-големите Afrobeats звезди, като Burna Boy, Wizkid, Ayra Starr и Tems.

Фестивали като Карнавалът в Калабар в щата Крос Ривър, наричан „най-голямото улично парти в Африка“, и музикалният фестивал Flytime Fest в Лагос осигуряват неповторими преживявания, привличайки огромни тълпи, желаещи да се потопят в културата.

Много от събитията се организират от Cultur FM - марка, която може да се похвали с голямо глобално присъствие и служи като уникална платформа, отбелязваща богатството на африканската музика.

Тя има за цел да обърне внимание на пренебрегваните таланти в жанра, като измести фокуса от западните диджеи, които са прегърнали тези звуци, към африканските изпълнители и диджеи, които ги определят.

Встрани от типичната сцена на лъскавите плажни клубове, това безплатно обществено събитие има почита корените си. На жълти микробуси са разположени диджейски сетове, Oxlade изнася наелектризиращо шоу, а марките раздават безплатни стоки и напитки.

Cultur FM планира да разшири дейността си в Гана и Южна Африка, като продължава да вдъхва гордост от африканското наследство и да свързва диаспората с нейните корени.

Тласък за икономиката

Но не става въпрос само за събитията - FOMO (страхът от пропускане) е реален! За повечето туристи и нигерийската диаспора пътуването си струва всяка стотинка.

Благоприятното преизчисляване на валутата за пътуващите от Великобритания, САЩ и Канада прави луксозните преживявания и удоволствия по-достъпни.

В съчетание с незабравими спомени, това прави трудно да се устои на качването на самолета. И дори не е всичко: Местният бизнес процъфтява през зимата, а магазините, ресторантите и хотелите се възползват от предимствата, което пък дава тласък на нигерийската икономика.

„Едно от нещата, които наблюдавам, е положителното икономическо въздействие върху Нигерия“, казва Синтия. „Хората идват в Нигерия, за да се забавляват и да вливат пари в икономиката, като осигуряват повече работни места и за тези с по-малко късмет, и това е толкова хубаво!“

Разбира се, нищо хубаво не идва без предизвикателства.

Полетите до Лагос от Обединеното кралство, САЩ и Канада стават скъпи, особено през този период, което подтиква IJGB и честите посетители да резервират през първите три месеца на годината, за да избегнат високите разходи.

Освен това, като развиващ се пазар, инфраструктурата на Нигерия често се затруднява да се справи с наплива от посетители, което води до сериозни задръствания.

„Тази година дойдоха повече хора, които дори не са от нигерийски произход, за да участват в събитията, което беше интересно, но означаваше, че навсякъде е пълно. Така че да си уредиш маникюр или прическа не беше невъзможно, но беше трудно. Имаше и много трафик, но задръстванията са основна пречка за удоволствието.“, казват местните.

Но има и по-дълбок проблем - въздействието на празника върху местните жители.Много от тях се сблъскват с рязко покачващите се цени за туристите с дълбоки джобове. Това на практика изключва за тях възможността да се насладят на прости удоволствия като храна, събития, плажни клубове и почивки в собствената им страна.

Въпреки тези предизвикателства, парти сезонът издига Нигерия в световен мащаб, привличайки посетители, които желаят да се потопят в празника. Освен за партита, тя е и сцена за културен износ - от автентична кухня до афробийтс и възраждането на модата Y2K, примесена с тенденции, вдъхновени от нигерийската кино индустрия Nollywood.

И докато Лагос засиява все по-ярко пред света, става ясно, че това не е просто завръщане у дома за диаспората или парти дестинация, а ода за непреклонния дух на Нигерия и нарастващото влияние на световната културна сцена.