Starbucks се отказва от стратегията за отворени врати
Веригата вече няма да допуска посетители, които не консумират и въвежда редица забрани за останалите
Starbucks отменя политиката, приканваща всички желаещи да влязат в магазините ѝ.
Новият кодекс за поведение на клиентите, който ще влезе в сила за всички обекти на компанията в Северна Америка, забранява дискриминацията или тормоза, консумацията на алкохол, пушенето, употребата на наркотици и просенето на пари.
Говорителят на Starbucks Джаси Андерсън заяви, че новите правила целят да помогнат за приоритизиране на клиентите и посочи, че много други търговци на дребно вече имат подобни правила, съобщава Fast Company.
„Искаме всеки да се чувства добре дошъл и комфортно в нашите магазини. Като поставяме ясни очаквания за поведението и използването на нашите пространства, можем да създадем по-добра среда за всички.“, допълва говорителят.
Кодексът за поведение предупреждава, че нарушителите ще бъдат помолени да напуснат и че магазинът може да повика органите на реда, ако е необходимо. От Starbucks заявиха, че служителите ще преминат обучение за прилагане на правилата.
С това се отменя политиката на отворени врати, въведена през 2018 г. Тогавашният председател на Starbucks Хауърд Шулц заяви, че не иска хората да се чувстват „по-малки“, ако им бъде отказан достъп, в случай, че не са консумирали продукти от заведението.
„Не искаме да се превърнем в обществена баня, но в 100% от случаите ще вземем правилното решение и ще дадем на хората достъп“, заяви той.
Оттогава насам обаче служители и клиенти се сблъскват с недисциплинирано и дори опасно поведение в магазините.
През 2022 г. Starbucks затвори 16 магазина в цялата страна - включително шест в Лос Анджелис и шест в родния си Сиатъл - заради повтарящи се проблеми с безопасността, включително употреба на наркотици и деструктивни прояви, които застрашават персонала.
Променената стратегия сега идва като част от усилията на новия председател и главен изпълнителен директор на Starbucks Брайън Никол да съживи спадащите продажби на веригата.
Той заяви, че иска Starbucks да възвърне усещането за кафене в общността, което имаше преди дългите опашки, забавянето на поръчките от мобилни устройства и други проблеми, породени през последните години.