Какво прави добрият шеф по време на криза
Важно е да не затънете в детайлите и така да пренебрегнете нуждите на служителите и външните заинтересовани страни като клиенти и потребители
Ролята на лидер е лесна в добри времена.
Но когато настъпи труден период или ситуация за компанията, той трябва да е достатъчно уверен да се погледне в огледалото и да си каже:
„Ето защо ми плащат тези пари“.
Добрият ръководител трябва да има план как да се справи с кризата.
Очевидно е, че подробностите по него ще се разработват в движение, тъй като спецификата на повечето кризи е трудна да се предвиди, пише Fast Company и предлага някои основни тактики в стратегията за действие при тежки времена.
Комуникирайте навреме
Лесно е да затънете в детайлите на справянето с кризисна ситуация и да пренебрегнете нуждите на служителите и външните заинтересовани страни, включително клиенти и потребители.
Затова е важно да си гарантирате перфектна комуникация.
Това включва най-важните аудитории, които ще искат информация. Служителите ще искат да знаят, че се работи по спешните въпроси, дали има риск за местата им, както и всяко въздействие, което кризата вероятно ще окаже върху ежедневния им живот.
Външните заинтересовани страни ще искат да получат информация за евентуални прекъсвания на услугите или други влияния.
При криза е важно да комуникирате бързо, за да уверите ключовите страни, че се справяте с проблема, и след това да комуникирате достатъчно често, за да поддържате доверието на хората във вашето ръководство.
Не представяйте прекалено розово обобщение на ситуацията или на перспективите за успешно справяне с кризата. Ще подкопаете доверието на ръководството над вас, ако омаловажавате значимите проблеми или изразите прекомерна увереност в способността да разрешите проблем, който в крайна сметка не можете.
Разберете уязвимите си места
В кризисни ситуации е важно да сте наясно с най-значимите си слаби места, тъй като именно те може да ви провалят, когато възникне проблем. Тази подготвеност ще ви даде възможност и да проверите елементите на вашия бизнес, които е най-вероятно да пострадат.
Ценно е да разработите планове, които да гарантират, че ще сведете до минимум случаите, в които едно лице или един канал за комуникация отговаря за важна функция в компанията.
Когато не можете да елиминирате тези уязвими места, поне трябва да сте наясно с тях, за да сте сигурни, че те няма да предизвикат проблеми при криза.
Подгответе екипа си за вземане на решения
Когато настъпи криза, решенията трябва да са бързи.
Най-добрият начин да се справите е да имате готов план за справяне с основните проблеми. Много компании се организират учения, които симулират вероятни проблеми, за да тренират справяне със ситуацията, така че действителната криза да не е първият път, когато екипът се налага екипът да се справи с проблема.
Основна част от тези учения е определянето на начина, по който ще се вземат решения. Важно е да се знае кои хора носят отговорност за определени категории решения.
От решаващо значение е да се гарантира, че няколко души няма да вземат противоречиви решения, иначе различни части на компанията могат да работят по различни начини, губейки ценно време и ресурси, допълва Fast Company.