Кратките видеа са най-бързо разрастващият се формат в LinkedIn, като темпът им на растеж е два пъти по-висок от този на останалите типове публикации. Според данни на платформата общият брой гледания на видеа се е увеличил с 36% само през първото тримесечие на 2025 г.

Този ръст кара LinkedIn да инвестира още повече във видео съдържанието си, като въвежда нови функции, които да задържат аудиторията ангажирана, пише Fast Company. Вертикалните видеа, които първоначално са били достъпни само за мобилни устройства, вече са налични и в десктоп версията. Потребителите могат да кликнат върху видео, да плъзнат към следващото, като има и нов обособен видеораздел, наподобяващ TikTok.

Когато търсите дадена тема, видеата вече ще бъдат показвани на първо място, появявайки се в удобен за плъзгане раздел. Плеърът ще включва по-голям бутон за следване, а потребителите ще могат да разглеждат профила на създателя, както и другите му видеа, без да напускат текущото съдържание.

За тези, които искат да се възползват максимално от апогея на видео съдържанието, LinkedIn стартира и кратки обучителни курсове, които покриват важни теми като създаването на ангажиращи видеа, монтаж, рециклиране на съдържание, както и използването на функцията LinkedIn Live.

„Виждаме как все повече потребители постигат успех с краткото видеосъдържание – от собственици на малък бизнес до изпълнителни директори, както и създатели от поколението Z“, коментира Лаура Лауренцети, изпълнителен редактор на LinkedIn News. „Затова развиваме новите си инструменти, които превръщат както създаването, така и гледането на видеа в LinkedIn в още по-добро изживяване.“

Макар че платформата все още не е първото място, което потребителите асоциират с „безкрайно скролване“, тя бързо се утвърждава като добър инструмент за създатели, предприемачи и бизнеси.

От март 2024 г. LinkedIn активно насърчава публикуването на видео съдържание, като въвежда вертикален фийд в стил TikTok. Разликата е, че в LinkedIn безцелното скролване реално може да ви бъде от полза, тъй като се откриват много кариерни съвети, новини от индустрията, както и вдъхновяващи предприемачески истории.

Резултатите показват, че стратегията работи – броят на видео публикациите е нараснал с 34% на годишна база през последното тримесечие на 2024 г. Дори най-добрите мениджъри активно участват – видеата, публикувани от изпълнителни директори, са се увеличили с 23% през последната година.

Алекс Лий, който инвестира в deeptech, отчита по два милиона импресии на седмична база само три месеца след като започва да публикува по три видеа на ден. Създателката на съдържание Пайпър Филипс наскоро генерира 13.8 милиона гледания с видео, заснето за 10 минути на телефона ѝ. „Изпуснах възможността да бъда сред първите в TikTok или Reels“, пише Филипс в профила си. „Нямам никакво намерение да повтарям същата грешка с LinkedIn.“