Как AI превръща страничния ви бизнес в машина за пари
Изкуственият интелект вече помага на предприемачите да генерират идеи, автоматизират задачи и създават съдържание по-бързо от всякога
&format=webp)
Ако нямате особено много време, за да се концентрирате върху страничния си бизнес, със сигурност можете да помолите AI за помощ, твърдят експерти.
Технологията вече помага на много потребители да проучват тенденции, да пишат текстове и дори да създават музика. Много създатели на съдържание също използват AI, за да генерират аудио или видео в рамките на минути, без да полагат особени усилия, пише CNBC Make It.
„AI инструментите със сигурност спестяват време и генерират приходи“, казва софтуерният инженер и предприемач Джейдън Шафър, водещ на подкаста AI Hustle. „Все още е нужен човек, който разбира работата на процеса, но с помощта на изкуствения интелект мога да работя доста по-бързо и да се фокусирам върху онези части на бизнеса, които реално ми носят пари.“
Според него почти всеки може да създава съдържание поне три пъти по-бързо с помощта на AI.
Въпреки че технологията се подобрява с всеки изминал ден, опитът остава едно от най-важните неща. Колкото по-добре сте запознати с процеса на създаване на съдържание, толкова по-добре ще насочите AI.
„Изкуственият интелект сам по себе си не е бизнес“, предупреждава Ник Лопър, изследовател на странични бизнеси и създател на блога Side Hustle Nation. „Това е инструмент, който ви помага да работите по-бързо, по-умно и по-евтино, но все пак трябва да намерите продукт или услуга, които да продавате.“
AI може да направи страничния ви бизнес по-ефективен в няколко основни направления:
- Генериране на идеи и анализ
Едно от нещата, за които най-често се използва изкуственият интелект, е брейнстормингът. За секунди моделът, с който работите, може да ви даде множество идеи и да обобщи големи обеми от информация.
Когато Шафър стартира своя подкаст, той просто пише в ChatGPT: „Дай ми 20 въпроса, които хората биха си задали за AI и страничните бизнеси.“
Така водещият получава най-актуалните теми, които интересуват таргет аудиторията му, и ги превръща в епизоди, които привличат трафик.
За съжаление, AI не винаги дава напълно точни данни, затова не бива напълно да разчитаме на него за детайлни проучвания. Ако сами сме събрали информация, обаче, можем да използваме алгоритъма, за да я подреди или обобщи.
- Автоматизиране на задачи
AI значително ускорява обработката на данни. Лопър наскоро пита своята онлайн общност кои са най-големите предизвикателства при стартирането на страничен бизнес. Вместо да се рови измежду стотиците отговори, той ги обработва с AI, който изважда основните тенденции за няколко минути.
Пример за успешно използване на AI в реалния живот дава и PR консултантът Никол Куето. През 2023 г. тя разказа пред CNBC, че използва изкуствен интелект в страничния си бизнес за планиране на ваканции.
„Посещавала съм Париж десетки пъти, но ако клиент иска маршрут с исторически квартали от 1880-те, няма как да знам всичко от личен опит“, обяснява тя.
Решението е просто. Тя въвежда в AI модела подканата: „Създай ми бюджетен маршрут за екскурзия в Париж, като включиш исторически квартали, в които са живели политици през XIX век.“
След това тя проверява точността на информацията и я доразработва в персонализиран маршрут за клиента.
- По-бързо създаване на съдържание
Често най-трудната част от писането на имейли, създаването на уебсайтове или търговски предложения е да започнете. Именно тук изкуственият интелект може да ви спести време, казва Кати Кристоф, основателка на блога SideHustl.
Тя използва чатботове, за да изпълнява задачи, в които не е толкова уверена - като писане на заглавия, описания за сайта ѝ и дори рекламни имейли.
„AI все още допуска грешки и използва стара информация, но да ми създаде чернова, която после преглеждам и редактирам, е логичен ход“, обяснява Кристоф.
Дори изпълнителният директор на Nvidia, Дженсен Хуанг, залага на AI за черновите си.
„Давам му основен план, качвам PDF файлове с мои предишни речи и получавам първи вариант на текста“, разказа той по време на събитие на Wired миналата година. „Това е наистина впечатляващо.“
- Генериране на изображения и аудио
Според Лопър и Шафър много собственици на бизнеси с дигитални продукти и print-on-demand магазини също разчитат на изкуствения интелект за създаване на първи версии на изображения. Резултатите невинаги са перфектни, но могат лесно да бъдат редактирани в инструменти като Canva.
При аудиото предизвикателствата са подобни. Лопър наскоро експериментира с Robo-Nick - аудио бот, трениран да имитира гласа и стила му на говорене.
Той го захранва с множество записи от подкастите си, видеата и аудиокнигите си, след което кара ChatGPT да отговаря на въпроси от негово име.
„Гласът наистина се доближаваше до моя по тон и ритъм, но все пак разликата се усещаше“, казва Лопър. „Освен това ботът си измисли, че първата ми работа е била мияч на коли.“
AI може да бъде безценен инструмент за автоматизиране на задачи и ускоряване на работния процес, но той със сигурност не заменя напълно опитът и преценката на човека. Ако бъде използван правилно, той със сигурност може да подобри продуктивността ви и да даде тласък на страничния ви бизнес.