Излез от чата и ела на живо: Приложенията за запознанства имат нова стратегия за Gen Z
Все повече проучвания установяват, че младите хора изпитват самота и губят интерес към запознанства. В резултат не успяват да създадат връзка и прекарват твърде много време в приложенията
&format=webp)
Гигантът в приложенията за запознанства Hinge обяви фонд от 1 млн. долара за около 100 местни организации в Лондон с цел създаването на безплатни или достъпни социални събития за млади хора.
Това е част от глобалното разширение на инициативата за социално въздействие One More Hour, която стартира за първи път в САЩ миналата година.
Групите ще организират редица събития, основани на общи дейности, като хранене, разходки сред природата и четене, за да могат младите хора да се свържат лично и да изградят приятелства, съобщава CNBC.
„Поколението Z израсна в период, в който основната му част, късните тийнейджърски години и ранните 20, бяха прекарани в ситуация на блокиране заради пандемията“, обяснява Джаки Джантос, президент и главен маркетинг директор в Hinge. „Технологиите играят огромна роля в живота ни и затова голяма част от работата, която вършим чрез тези групи, е да насърчаваме хората да се събират заедно по начин, който да намали бариерата между тях.“
Според ново проучване на Hinge, проведено през март сред 2000 представители на Gen Z във Великобритания, 85% съобщават, че изпитват чувство на самота. Повече от половината млади хора с ниски доходи изпитват силна самота.
Половината от анкетираните подчертават значението на по-добрата достъпност до социални дейности, докато малко над две трети посочват тревожността като основна пречка за срещите с хора в реалния живот.
Това обаче не е проблем само на Обединеното кралство.
Докладът на Meta-Gallup „Състояние на социалните връзки“, в който през 2022 г. са анкетирани 1000 възрастни над 15 години от 142 държави, установи, че младите хора между 19 и 29 години се чувстват по-самотни.
Около 43% от хората на възраст между 19 и 29 години твърдят, че изобщо не са самотни, но 57% от хората над 65 години казват същото, което показва разликата в усещането за връзка между различните възрасти.
Някои смятат, че приложения за запознанства като Hinge допринасят за проблема със самотата.
Проучване на Forbes Health сред 1000 американци през 2024 г., установи, че над три четвърти от респондентите от Gen Z чувстват прегряване, използвайки приложения за запознанства като Hinge, Tinder и Bumble. Респондентите от всички възрасти не успяват да създадат връзка с някого и прекарват твърде много време в приложенията.
Това доведе до тенденцията, че приложенията за запознанства загубиха своя блясък. Доклад на Ofcom за 2024 г. установи, че най-популярните на Острова - Tinder, Hinge и Bumble, са отбелязали спад на потребителите между май 2023 г. и май 2024 г. Tinder е загубил 594 000, докато Hinge е намалял със 131 000, а Bumble - с 368 000.
Някои тихо се прехвърлят в пространството на събитията на живо заедно с онлайн предложенията си. Например Bumble IRL стартира през 2022 г. с редица ексклузивни събития на живо, съсредоточени върху фитнес, хранене, музика, благотворителност и др.
Приложението за запознанства LGBTQ+ Grindr също разширява присъствието си на живо и си партнира с музикалния фестивал Mighty Hoopla, за да добави серия от изпълнения през май и юни.
Междувременно на пазара навлязоха множество по-малки приложения, които насърчават личните срещи. Като например приложението за създаване на социални мрежи и общности Cliq до TimeLeft, което улеснява груповите срещи между непознати по време на вечеря.
Социалните умения на поколението Z не са на нивото на предишните поколения поради три основни причини, според Джош Пени, директор по социалното въздействие на Hinge. Това са:
- пандемията
- използването на смартфони
- дефицит на време в реално пространство
„Погледнете как технологиите и социалните медии изместиха начина, по който прекарваме свободното си време, а пандемията ускори тази тенденция още“, казва Пени пред CNBC.
„Това е като мускул, който малко е атрофирал, и ние знаем, че те търсят решения, начини да се включат отново, но на заден план се очертават неща като достъпност, като това колко струва всеки път, когато напускат дома си. Това са други големи фактори, които държат хората изолирани.“
Освен това навлизането на дистанционната работа и учене след пандемията доведе до застой в междуличностните и комуникационните умения на поколението Z.
Според Пени съсредоточаването върху дейности може да помогне за намаляване на тревожността на младите хора.
„Когато им кажете на хората да се явят на събитие за запознанства, това е голямо напрежение. По същия начин, когато кажете на хората да дойдат да се запознаят с други и да намерят приятели, това също е високо напрежение“, казва той.
„Дейностите помагат да се премахне това напрежение, така че вместо да чуем „ела да намериш приятели“, да чуем „ела да опиташ сърф, ела да опиташ скейтборд, ела да опиташ поезия“ и това всъщност е много по-лесно за хората да се включат, отколкото да се поставят високи залози предварително.“
Тъй като събитията на живо се превръщат в новата норма за събиране и общуване на младите, Пени смята, че това ще предостави на Gen Z възможности за практикуване на закърнелите им социални умения и за изграждане на общност.