Ferrero North America добавя фъстъци към своята Nutella, превръща кръглите бонбони Ferrero Rocher в квадрати и предлага нов вкус на Dr. Pepper към Tic Tacs, с надеждата да спечели повече потребители в САЩ.

Гигантът в шоколадовата индустрия обяви списъка си с нови продукти преди годишното изложение, което започва в понеделник в Индианаполис. Компанията планира да покаже на търговското събитие най-големия си досега набор от нови продукти, като Butterfinger Marshmallow и Crunch White, пише CNBC.

Ferrero, която е основана в Италия, но днес е базирана в Люксембург, навлиза в Северна Америка преди почти половин век, но започва да инвестира в пазара едва през последното десетилетие. Неотдавна тя въведе някои от своите глобални марки в САЩ, като Kinder, производител на яйцата Kinder Buenos и Joy.

Ferrero също така разшири бизнеса си в САЩ чрез поредица от придобивания: Fannie May, собственика на Brach's Ferrera, американския бизнес с бонбони на Nestle и собственика на Halo Top Wells Enterprises. Сделката с Nestle внася в портфолиото бонбоните Nerds, Butterfinger и Raisinets.

По данни на Evercore ISI Ferrero е третата по големина американска компания за бонбони, отстъпвайки само на Hershey и Mars. Но за да преодолее разликата, тя все още има много трудности.

Ferrero Rocher държи 2% от пазарния дял на шоколада в САЩ през 12-те седмици, приключващи на 6 април, според банката, която се позовава на данни на Circana. Това е доста по-малко от двуцифрения дял, заеман от едноименните бонбони на Hershey и Reese's, както и от M&M's на Mars.

„Изпълнителният председател е много ясен: САЩ е най-големият пазар в света, той е най-важният пазар. Ние ще спечелим в САЩ“, заяви пред CNBC Майкъл Линдзи, президент и главен бизнес директор на Ferrero Северна Америка.

Докато публично търгуваните компании за бонбони като Hershey и Mondelez се сблъскват с трудности в продажбите през последните месеци, бизнесът на Ferrero в САЩ отбеляза 3,4% ръст в долари през 52-те седмици, приключващи на 20 април, по данни на компанията. Частната компания-майка е отбелязала 8,9% ръст на оборота през фискалната година, приключила на 31 август, съобщи Ferrero.

Сега компанията се фокусира върху органичния растеж чрез иновации, предназначени да привлекат специално потребителите в САЩ.

„В някакъв момент трябва да я американизирате, за да достигнете следващото ниво на любов към американския потребител. По много прост начин, нашата стратегия е да вземем тези глобални мощни марки или наскоро придобитите и след това да им придадем американски привкус, който потребителят тук не е виждал преди и се надяваме, че в крайна сметка ще хареса.“, допълват от компанията.

Ferrero планира да въведе американски елементи в много от водещите си продукти.

Емблематичните бонбони Ferrero Rocher ще се превърнат в квадратчета с шоколадова обвивка, лешници и кремообразен пълнеж. Продуктът ще се предлага в поне пет разновидности - млечен, тъмен, бял, карамелен и асорти, и ще се появи по рафтовете през септември.

За първи път от шест десетилетия Nutella ще представи нов вкус: Nutella Peanut. Шоколадовата паста ще смесва вкуса на класическото какао и лешник с печени фъстъци. Тя ще се появи по рафтовете на магазините през пролетта на следващата година. Въпреки че продуктът ще бъде пуснат първо в САЩ, Линдзи заяви, че вече получава обаждания от колеги от чужбина, развълнувани от новия вкус.

Предвид съществуващите предпочитания както към фъстъците, така и към Nutella, Линдзи очаква, че Nutella Peanut ще бъде огромен хит в Югоизточна Азия и Персийския залив. Саудитска Арабия пък има най-високата консумация на Nutella на глава от населението в света.

Ferrero инвестира 75 млн. долара в подкрепа на производството на Nutella Peanut в завода сии във Франклин Парк, Илинойс. Също така разширява производствения си завод в Онтарио, Канада, за да подпомогне производството на шоколадови блокчета Ferrero Rocher и бисквити Nutella. Компанията отглежда лешници в Орегон, тъй като се стреми да локализира веригата за доставки на ядки, ключова съставка на Nutella и Ferrero Rocher.

Инвестициите на компанията в северноамериканската ѝ верига за доставки са направени преди въвеждането на митата на администрацията на Тръмп за десетки държави, но моментът е случаен.

„Това се подготвяше от няколко години и беше част от дългосрочната ни стратегия, когато навлязохме на американския пазар преди около 10-15 години. Очевидно последните събития направиха още по-важно локализирането на веригата за доставки“, казва Линдзи, добавяйки, че компанията е нараснала от 300 служители в САЩ преди десет години до повече от 5000 днес.

Инвестициите на Ferrero в САЩ не се ограничават само до веригата за доставки.

„Всъщност, без да разгласявам твърде много, можете да очаквате да ни виждате на най-големите спортни събития от следващата година, да речем, през февруари 2026 г. и след това през лятото“, заяви Линдзи, намеквайки за маркетингови кампании на Супербоул и Световната купа.

В крайна сметка, какво по-американско има от футбола, допълва CNBC.