Nike и Индия посвещат новото си партньорство на 5000-годишна техника за боядисване
Създадена съвместно с базираната в Делхи марка NorBlack NorWhite, колекцията обувки и облекло „приканва жените да спортуват“, като същевременно отбелязва „индийската култура и майсторство“
&format=webp)
Спортният гигант Nike стартира първото си партньорство с индийски моден лейбъл, представяйки гама от шарени облекла, вдъхновени от древните техники за боядисване на вратовръзки в страната.
Създадена съвместно с базираната в Делхи марка NorBlack NorWhite, колекцията обувки и облекло „приканва жените да спортуват“, като същевременно отбелязва „индийската култура и майсторство“, се казва в прессъобщение на Nike, пише CNN.
В новата кампания на марката, представена тази седмица, участват индийските състезателки по крикет Джемима Родригес и Шафали Верма, заедно със състезателката по борба Аншу Малик и спринтьорката Прия Мохан.
Снимките към новата кампания, дело на известния моден фотограф Бхарат Сика, показват спортистките да позират в историческия град Джайпур и емблематичните му стъпала.
Този ход е сигнал за подновените амбиции на Nike на пазар, на който компанията има смесени успехи, откакто навлезе чрез лицензионно споразумение през 1995 г.
След като девет години по-късно създаде изцяло притежавано дъщерно дружество, компанията започна да залага сериозно на най-популярния спорт в страната - крикета, като през 2005 г. надмина конкурентите си Adidas и Reebok в сделка за екипиране на индийския национален отбор за 1,97 млрд. рупии (тогава 44 млн. долара).
Но оттогава Nike се бори с отлив на търговска експанзия, като през 2019 г. местни медии съобщиха, че компанията е намалила магазините си в Индия до 150, в сравнение с 350 преди. В момента в каталога на марката са посочени само 93 магазина в Индия при над 2600 в континентален Китай – пазар със сравнимо население.
Изглежда, че гигантът в спортните облекла също така стимулира бизнеса с дамско облекло, който традиционно изостава от този с мъжко.
Няколко нови кампании бяха посветени на жени спортисти, като тазгодишната реклама на Супербоул включваше звездата от WNBA Кейтлин Кларк и олимпийската спринтьорка Ша'Кари Ричардсън.
Колекцията с женската марка NorBlack NorWhite включва суитшърт с качулка, боди, тениска и спортен сутиен, както и чанта за кръст и няколко чифта маратонки, включително разновидност на популярната серия Air Max.
Мотивите на артикулите са в унисон с bandhani – техника за ръчно боядисване, за която се смята, че датира отпреди 5000 години и се използва на субконтинента за създаване на ярки геометрични форми върху тъкан плат.
Това е техника, която NorBlack NorWhite често включва в своите дизайни. Основана от родените в Канада дизайнери Мрига Кападия и Амрит Кумар след преместването им в Индия през 2010 г., марката е известна с това, че съчетава уличното облекло с местните занаятчийски традиции.
В изявление, публикувано от Nike, Кападия заяви, че марката „изпитва дълбоко възхищение към занаятчийските практики на Индия и хората, които им вдъхват живот“.
„Тази колекция хвърля светлина върху строгостта, всеотдайността и знанията на предците, които са вкоренени в индийската култура, и се надяваме, че всяко произведение вдъхновява жените да черпят от собствената си атлетична нагласа, докато навигират в ежедневието в Индия и по света.“, допълва дизайнерката.