Българите са на последните места в ЕС по гледане на телевизия или видеоклипове онлайн
Най-висок дял на интернет потребителите, гледащи телевизия или видеоклипове онлайн, е отчетен в Нидерландия и Финландия (и в двете по 96%) и в Кипър (94%)
&format=webp)
В Европейския съюз интернет е бил широко използван за културни цели през 2024 г.
Най-често срещаната дейност, която са посочили 79% от потребителите, е гледането на телевизия или видеоклипове онлайн. Следват четенето на новинарски сайтове, вестници или списания (70%), слушане или сваляне на музика (65%) и играенето или свалянето на игри (34%).
Това сочат публикувани днес данни на европейската социологическа агенция Евростат от проучване на ЕС относно използването на интернет в домакинствата и от отделни лица. Изследването обхваща хората на възраст от 16 до 74 години, които са използвали интернет през последните три месеца преди провеждането му, съобщава БТА.

Най-висок дял на интернет потребителите, гледащи телевизия или видеоклипове онлайн, е отчетен в Нидерландия и Финландия (и в двете по 96%) и в Кипър (94%), докато най-нисък е бил делът в Румъния (44%), България (55%) и Словакия (63%).
Четенето на новини онлайн (от сайтове, вестници или списания) е било предпочитано от 91% от потребителите в Чехия, 90% във Финландия и 89% в Кипър. Най-ниски са дяловете в Румъния (50%), Франция (56%), Италия (62%) и България (63,5%).
Над една трета от потребителите са си купили онлайн стоки и услуги в областта на културата
Миналата година 36% от интернет потребителите в ЕС са си купили онлайн някакъв вид стоки и услуги в сферата на културата. Популярни са били абонаментите, особено за филми, сериали и стрийминг услуги за спорт (30%) и за музика (21%).
Една четвърт от интернет потребителите (25%) са купували билети за събития. Печатните книги, списанията и вестниците (16%) са били по-популярни от електронните книги и аудиокнигите (7%).
Потребителите на интернет са плащали за изтегляне на софтуер (11%), игри (10%), а малка част са купували физически копия на друго аудиовизуално съдържание като музика и филми или сериали (6%).