Големи корпорации, сред които Samsung и JPMorgan, започват да се опитват да разучават метавселената, която бързо се превърна в новото най-популярно нещо в технологичния свят.

По-общо казано, метавселената може да бъде описана като виртуален свят, в които живеете, работите и играете.

Такова нещо все още не съществува, така че на практика това все още е в сферата на научната фантастика, но има ранни версии на метавселената и компаниите вече експериментират.

Едно такова място е Decentraland - базирана на браузър метавселена, където потребителите могат да създават, проучват и търгуват на настолен компютър.

Потребителите на Decentraland си създават аватар, с който след това се движат във виртуалния свят, използвайки мишка и клавиатура — нещо, което не е особено интуитивно за хората, които не играят на игри.

Samsung

По-рано този месец Samsung проведе събитие в метавселената Decentraland, но нещата не се развиха точно по план. Събитието се проведе по-конкретно в Samsung 837X - виртуална сграда, която Samsung е построила като реплика на центъра на компанията в Ню Йорк.

От CNBC и няколко други посетители обаче трудно намират сграда 837X, а когато това накрая се случва, много от тях не успяват да влязат. В съобщение до CNBC от Samsung казват, че “посетителите и общността на Decentraland са реагирали много положително на инициативата.”

“За съжаление, технически проблем в Decentraland попречи на някои присъстващи да получат достъп до събитието. След като разбрахме за проблема, информирахме общността посредством Twitter и пренасочихме посетители към нов вход.”

JPMorgan

Също този месец JPMorgan стана първата американска банка, която отвори виртуално пространство в метавселената. Подобно на Samsung, банката избра да използва Decentraland, създавайки специалeн салон за клиенти, който им позволяваше да общуват с метавселената.

Защо метавселената може да представлява сериозен проблем за децата?Ако има едно нещо, с което технологичните компании, търговците на дребно, създателите на съдържание и инвеститорите са съгласни, то е, че от метавселенета могат да се спечелят много пари. Ще бъде ли тя обаче безопасно място, най-вече за децата и тийнейджърите?

В салона “Onyx” има обикалящ тигър и портрет на главния изпълнителен директор на JPMorgan CEO Джейми Даймън. И в този случаи някои посетители трудно откриваха мястото в Decentraland.

Gucci

През май 2021 г. модната къща Gucci организира двуседмична арт инсталация в Roblox - игрална платформа, която е една от другите ранни версии на метавселаната. Инсталацията, всъщност, пресъздаваше реална инсталация от Флоренция.

Посетителите можеха да обличат безполовите си аватари в дигитални продукти на Gucci, ако искат да си платят за това.

Coca-Cola

През юли 2021 г. Coca-Cola си партнира с Tafi за организирането на виртуален търг. По време на събитието участниците наддаваха за “Coca-Cola Friendship Box” - дигитална версия на легендарната вендинг машина на Coca-Cola.

Всяка кутия съдържаше различни NFT-та (незаменими токени), в това число и яке с логото на Coca-Cola, което аватари могат да носят в Decentraland.

PwC

PwC стана собственик на виртуална земя през миналия месец, след като придоби виртуални имоти в метавселената The Sandbox. Това е игрална платформа, където парцел дигитална земя може да се продаде за милиони долари.


Инвеститори плащат милиони долари за виртуална земя в метавселенатаЦените на парцелите земя в метавселената са скочили с 500% през последните няколко месеца, откакто Facebook обяви, че се фокусира сериозно върху виртуалната реалност и дори смени името си на Meta Platforms

Засега не е ясно каква сума са заплатили от PwC или какво планират да правят със земята, която беше продадена като NFT.

Компаниите не са единствените, които изкупуват виртуална земя. Хип-хоп звездата Снуп Дог също притежава виртуална земя, а през декември негов почитател плати 450 000 долара, за да се сдобие със съседен на неговия имот парцел в The Sandbox.