Автомобилните гиганти PSA и Fiat Chrysler промениха параметрите на сделката по сливането им, с което ще се спестят част от разходите, на фона на кризата, предизвикана от COVID-19, съобщава Ройтерс.

Очаква се двете компании да се слеят в обединението Stellantis, което ще се превърне в четвъртия най-голям автопроизводител в света, припомня изданието. Споразумението за сливането беше обявено още в края на 2019 годидна.

Сега ръководствата на PSA и Fiat Chrysler са се договорили да намалят размера на специалния паричен дивидент за акционерите от 5.5 милиарда евро на 2.9 милиарда евро.

Освен това PSA, която притежава марките Peugeot, Citroen и Opel, ще отложи отделянето на своя 46-процентен дял в производителя на авточасти и компоненти Faurecia и ще го осъществи след приключването на сливането. По този начин от него ще могат да се възползват всички акционери на новата компания.

Пазарната капитализация на Faurecia е близо 6 милиарда евро.

Акционерната структура на обединението обаче се запазва и ще бъде в съотношение 50/50, посочват още двата автопроизводителя. Целта на промените е да бъда заздравена капиталовата структура от гледна точка на нейните финансови параметри.

Европейските производители на батерии очакват Европейските производители на електрически батерии са готови да се възползват от


Компаниите очакват сливането да бъде осъществено окончателно през първото тримесечие на 2021 година.

Акциите и на Fiat Chrysler, и на PSA поскъпнаха след обявяването на новината за промените в параметрите по сделката.

На борсата в Милано тези на Fiat добавиха над 7% от началото на днешната тръговия, а тези на PSA бележат ръст от около 1%.