Въпреки геополитическата криза, предизвикана от войната на Русия срещу Украйна, високата цена на хартията, недостига на ресурси, рязкото покачване на цените на енергията и произтичащата от това исторически висока инфлация – особено в страните от Централна и Източна Европа – 2022 г. беше още една успешна година за Ringier Group, съобщава швейцарската медийна и технологична компания.

Оперативната печалба на Ringier Group за 2022 г. е 134,3 милиона швейцарски франка в сравнение с постигната през 2021 г. от 104,9 млн.

Това e седмото поредно увеличение, с изключение на първата година от пандемията от коронавирус, посочват от групата, която има мажоритарен дял в българската Sportal BG.

Ringier обединява около 140 компании в 19 държави, които управляват водещи медийни марки и редица дигитални услуги.

Оборотът на компанията през 2022 г. е 1 милиард швейцарски франка – значително по-висок в сравнение с предходната 2021 г. (965,3 млн. швейцарски франка).

Ringier Group постига още един рекорден връх в дигиталния си бизнес като дял от EBITDA - 79% (+6 процентни пункта в сравнение с предходната година).

Общо около 120 милиона швейцарски франка са инвестирани през 2022 г. в компаниите на групата.

За Ringier Group финансовата 2022 година се характеризира с оперативна оптимизация и интеграция след сливането. Това се дължи на три важни стратегически решения, взети през 2021 г., съобщават от компанията.

Първо, придобиването на акциите на Axel Springer SE в Унгария, Сърбия, Словакия и балтийските държави.

Второ, стартирането на SMG Swiss Marketplace Group – цялостно съвместно предприятие в областта на цифровите пазари.

И трето, придобиването на мажоритарния дял от акциите на Sportal Media Group в България, посочват от компанията.

Добрите резултати за 2022 г. се дължат и на ранното и стриктно управление на разходите, отбелязват още от Ringier Group.

„2022 г. беше още една изключителна година, характеризираща се с война, инфлация и енергийна криза. Затова ние сме още по-удовлетворени от добрите резултати“, коментира Марк Валдер, главен изпълнителен директор на Ringier AG, според когото дигиталната трансформация, която все още не е приключила, предлага допълнителни възможности за растеж.

Валдер посочва, че групата продължава да надгражда своите три стратегически стълба:

Медии – под шапката на групата са 110 новинарски, бизнес и лайфстайл медийни марки, включително онлайн, принт и радио;

Маркетплейс – компанията развива 50 платформи за услуги като търсене на работа и в областите недвижими имоти, автомобили, финанси, застраховане и др.

Спортни медии – развитието на третия стратегически стълб на групата бе стимулирано с основаването на Ringier Sports Media Group (RSMG) през лятото на 2022 г. Година по-късно портфолиото на RSMG вече включва 9 спортни медийни бранда: Sportal Media Group в България (със sportal.bg и Sportal365), Gazeta Sporturilor/gsp.ro в Румъния, sportal.rs в Сърбия, sportal.hu в Унгария, sport.sk в Словакия, Pulse Sport в Африка и sportal.gr в Гърция.

Инвестицията в глобалната British LiveScore Group подчертава международните амбиции на RSMG.