Meta и Европейският съюз се споразумяха за провеждане на стрес тест през юли по правилата на ЕС за онлайн съдържание, съобщава Reuters.

Преди това еврокомисарят Тиери Бретон поиска от платформата за социални медии да предприеме незабавни действия във връзка със съдържанието, насочено към деца, припомня медията.

"Продуктивна дискусия с главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг относно правилата на ЕС в областта на цифровите технологии.", написа Бретон в профила си в Twitter и добави, че 1000 служители в компанията на Зукърбърг вече работят по Закона за цифровите услуги.

Преди срещата, Бретон заяви, че Meta трябва да демонстрира ясно какви мерки планира да предприеме, за да се съобрази с правилата на Европейския съюз за онлайн съдържание, които влизат в сила 25 август или в противен случай ще бъде подложена на тежки санкции.

Meta не отговори на запитването за коментар по темата от Reuters.

Другият технологичен гигант в сферата на социалните медии – Twitter, също е следен под лупа от регулаторите в Европа, след като още през декември собственикът Мъск се съгласи да проведе стрес тест за новите правила.

По думите на високопоставен служител от ЕС, платформата трябва да свърши повече работа, за да се съобрази с регулациите. Това е изводът след "стрес тест" на системите на компанията, съобщава fastcompany.

Еврокомисарят Тиери Бретон заяви, че оценява "силния ангажимент на Twitter да се съобрази" със Закона за цифровите услуги. Въпреки това "работата трябва да продължи", допълни той, след като разгледа резултатите от доброволния тест в централата на Twitter в Сан Франциско заедно със собственика Елон Мъск и новия главен изпълнителен директор Линда Якарино.

"Европа е много важна за Twitter и ние сме фокусирани върху продължаващото ни партньорство", написа в платформата Якарино.

"До влизането в сила на новия регламент остават два месеца, затова работата трябва да продължи, за да може системите да бъдат въведени и да работят ефективно и бързо.", допълни еврокомисарят.

Миналия месец Бретон предупреди Twitter, че "не може да се крие" от задълженията си, след като социалната медия се отказа от доброволния "кодекс на практиката" на ЕС за онлайн дезинформация, който други социални медийни платформи обещаха да подкрепят, припомня fastcompany.

Платформата се оттегля от Кодекса за борба с дезинформацията

Тиери Бретон е основният представител на ЕС, който работи по подготовката на големите технологии за новите правила, които ще принудят компаниите да се борят с речта на омразата, дезинформацията и други вредни и незаконни материали на своите сайтове.

Законът влиза в сила на 25 август за най-големите платформи. Той ще забранява някои видове целеви реклами в онлайн платформи, като например тези, предназначени за деца, или в случаите, когато се използват специални категории лични данни, като етническа принадлежност, политически възгледи и сексуална ориентация.

Европейските потребители ще могат по-лесно да докладват за незаконно съдържание, като например реч на омразата и ще получават повече информация за причините, поради които определено съдържание им е било препоръчано.

За нарушенията ще бъдат налагани глоби в размер до 6% от годишните глобални приходи, което за някои технологични гиганти възлиза на милиарди долари, или дори забрана за извършване на дейност в ЕС с неговите 450 милиона потребители.

Европа иска да се превърне в регулаторна суперсила в света на технологиитеПреди малко повече от две години Европа влезе в ролята на регулаторна суперсила в сферата на високите технологии

Междувременно, ЕС е на финален етап в подготовката на Акт за изкуствения интелект - първият в света цялостен набор от правила за нововъзникващата технология, която предизвиква възхищение, но и опасения, че може да наруши неприкосновеността на личния живот, да разруши работни места, да наруши авторските права и др.

Окончателното одобрение се очаква до края на годината, но законът ще влезе в сила едва след две години. Бретон предлага доброволен "Пакт за изкуствен интелект", който да помогне на компаниите да се подготвят за приемането му, допълва fastcompany.