Предприемачът, който прави малки реплики на класически коли за големи пари
Да се правят автомобили е трудно, така че когато Бен Хедли стартира бизнеса си, той започва с производството на малки коли. Неговата компанията The Little Car прави това, което подсказва името ѝ - мини версии с електрически батерии на пълноразмерни класики като Aston Martin и Ferrari, чиито цени започват от 36 000 евро, разказва The Guardian.
За 4 години компанията вече има 60 служители. Работилницата ѝ за играчки за богати се намира в Bicester Heritage – преустроена база на Кралските военновъздушни сили в Оксфордшър.
The Little Car Company реализира първите си печалби през последното финансово тримесечие, въпреки проблемите с веригата за доставки, които засегнаха големи и малки производители на автомобили, посочва The Guardian.
Хедли, който e бивш ски състезател и е работил като консултант в търговията на дребно, преди да стане предприемач, се натъква на идеята за Little Car Company, докато внася евтини мини-реплики.
Френският производител на автомобили Bugatti обаче го пита дали може да измисли нещо по-добро за автомобилно изложение в Женева.
„Продадохме концепцията и след това трябваше да направим „нещото“. Решихме да бъдем възможно най-автентични“, разказва предприемачът, който заимства оригиналната версия на Bugatti Type 35, произведена за първи път през 1924 г.
Източник: thelittlecar.co
Хедли вижда ясна възможност за бизнес, когато след това с него се свързват хора, за да поискат от същото. Следват други мини версии на класически автомобили: Ferrari 250 Testa Rossa и Aston Martin DB5.
За репликата на автомобила от поредицата за Джеймс Бонд компанията работи с режисьорите на филма, за да копира джаджите на модела от No Time to Die.
Източник: thelittlecar.co
Малкият предприемач с големи амбиции
Хедли не се задоволява само с изграждането на малки, скъпи електрически версии на големи автомобили. Компанията има амбиция, да я наречем донкихотовска, да направи обратното: да изгради пълномащабна, разрешена за движение по пътищата версия на кола играчка с дистанционно управление, която е била популярна, когато Хедли е бил дете. До следващото лято той се надява да пусне електрическо офроуд бъги за 15 000 паунда.
Точният модел за репликата е Tamiya Wild One, пуснат за първи път за забавление на децата през 1985 г.
Версията на The Little Car ще бъде дълга 3,5 метра, широка 1,8 метра и ще тежи около 250 кг и ще може. В зависимост от това колко батерии са инсталирани, тя ще бъде способна да изминава минимум 50 км. Към момента планираната цена е 15 хил. паунда.
The Little Car никога няма да бъде производител на автомобили за масовия пазар, но ако успее да направи Wild One Max легален по пътища без магистрали, тогава идеята хората да ги използват в града също не изглежда немислима, смята Хедли.
„Това може да бъде алтернатива през лятото, вместо да се качвате на дизелов SUV“, казва Хедли за своя прототип. „Това е страхотно забавление. Просто е напълно различно изживяване.“
Автомобилна приказка за заек и костенурка: голф количките излизат на пътя Ако големите производители, владеещи пазара, не внимават, много лесно могат да бъдат задминати от голф количките
Да стартира компанията по време на пандемия и предстояща рецесия е било „малко предизвикателно упражнение“, казва той. „Всичко, което можеше да се обърка, се обърка.“ Хедли обаче не се притеснява и се опитва да събере 10 милиона паунда в четвъртия инвестиционен кръг на компанията. Целта му е да произвежда „хиляди“ коли годишно.
„Искаме да покажем, че електрическите автомобили могат да бъдат забавни и не е необходимо да са с мощност от 1000 конски сили и 2,5 тона“, казва предприемачът.