Фитнес веригата Equinox е известна с две неща: луксозна уелнес марка с високи цени.

Сега тя се насочва и към двете с обявяването на нова персонализирана програма за дълголетие: Optimize by Equinox, която ще предоставя на членовете си редица задълбочени оценки и насоки на стойност 40 000 долара годишно.

"Equinox винаги е била известна с това, че предвижда нуждите на потребителите и предлага програми в тяхна подкрепа", коментира пред Fortune Джулия Клим, вицепрезидент по стратегическите партньорства и бизнес развитието на Equinox.

Тя отбелязва, че нейните клиенти са "образовани потребители, които обичат да повишават ефективността си на следващото ниво" и споделят резултатите от кръвните тестове със своите треньори с цел изготвяне на персонализирани програми за коригиране на тренировките и храненето си.

"Затова решихме, че ако бъдещето на коучинга е персонализирано, нека си партнираме с най-добрата компания и лекари", допълва Клим. Така програмата се предлага в партньорство с Function Health – платформа за управление на личното здраве, която включва достъп до над 100 лабораторни теста, съоснована от световноизвестния лекар, автор на бестселъри и подкаст д-р Марк Хайман.

Клим сравнява новия подход с този на най-добрите спортисти, които обикновено работят с екип от експерти, които им помагат да постигнат оптимални резултати.

"Има лекар, диетолог, треньор по съня, треньор по умственото развитие и те се обединяват в екип. Така че това са персонализирани данни, но с подход, ръководен от човека."

Спортистите не трябва да са професионалисти само във фитнеса, допълва тя. "Главните изпълнителни директори са спортисти, музикантите са спортисти... Ние привличаме потребителите, които искат да внесат повече енергия и жизненост в своето представяне. Тренирането чрез проектиране на движение, хранене и регенерация е нещо, което правим от години и сега по същество го издигаме на по-високо ниво."

Програмата функционира от края на април в Ню Йорк и Тексас (с добавяне на нови пазари през годината), където личен инструктор ще насочва заинтересованите членове към попълване на медицински въпросници; извършване на диагностика на движението, храненето и съня за установяване на базови стойности; както и лабораторни изследвания за над 100 биомаркера (сърцето, щитовидната жлеза, хормоните, метаболизма, възпаленията, бъбреците, черния дроб, хранителните вещества и други) до четири пъти годишно.

Другите предимства включват лично обучение с най-опитните треньори на Equinox три пъти седмично, два пъти месечно обучение по хранене и сън, комплект за почивка и възстановяване Oura и масажна терапия.

Всичко това струва 3 000 долара на месец, като се изисква шестмесечен ангажимент - в допълнение към средния месечен базов абонамент за фитнес зала от 300 долара (който варира според пазара), което допринася за общата годишна сума от 40 000 долара.

По отношение на цената, от компанията обясняват, че тя позволява на членовете да общуват "с топ експерт в някоя от категориите в продължение на около 16 часа месечно".

Стратегията на Equinox не е изненада за Бет Макгроърти, вицепрезидент на изследователския отдел на Глобалния институт за уелнес, организация с нестопанска цел, която има за цел да образова обществения и частния сектор относно превантивното здраве и уелнес - глобална икономика на стойност 5,6 трилиона долара, според доклада на организацията за 2023 г.

"Определено най-голямата или най-забележителната тенденция в света на уелнеса е фокусирането върху дълголетието и здравословния живот", казва тя пред Fortune. "Скоростта, с която това се случва, е наистина изумителна."

Тъй като фитнесът е номер 1 сред най-доказателствените практики за дълголетие в областта на здравето, Equinox "вижда възможност да развие това с дълголетието до n-та степен. Това е фитнес зала като клиника за дълголетие."

Макгроърти посочва, че Equinox не е първата компания, която се движи в тази посока: Миналата година друга луксозна верига за фитнес, Life Time, пусна на пазара подобно замисления Miora.

"Това е отчасти супер висок клас фитнес зала, отчасти ядрено-магнитен резонанс, криотерапия, лабораторни тестове... По принцип тези нови хибридни модели се реализират в партньорства с диагностични компании", както при Equinox и Function Health, допълва експертът.

Тенденцията се разпространява скоростно дори в сектора на пътуванията. В хотелите по цял свят, включително в луксзоната верига Four Seasons вече се предлагат процедури със стволови клетки и тестване на биомаркери с цел грижа за дълголетието на клиентите.