Козметичният магнат Шарлот Тилбъри е от необичайните фенове на Формула 1.

Прочутата гримьорка на световни знаменитости е дългогодишен привърженик на състезанията, по които се запалва още в детството, когато баща ѝ я води на картинг пистата.

Сега тя е един от спонсорите, които прокарват новия имидж на Формула 1 като младежка и изтънчена марка и, може би най-важното, изпълнена с фенове от нежния пол, пише Fortune.

„Във Формула 1 има нещо неземно“, казва Тилбъри в интервю за Financial Times. "Тя е еуфорична. Вълнуващо е. Това е адреналин. Сякаш всички са настръхнали. Това е нещо като хаос."

Едноименната козметична компания на Тилбъри, която тя основава през 2013 г. и в която запазва дял (след като продава останалата част за 1,2 млрд. долара), е първата козметична и първата марка, основана от жени, която спонсорира изцяло женското подразделение на Формула 1, наречено Formula 1 Academy.

Решението на Формула 1 да добави Charlotte Tilbury Cosmetics като спонсор е още по-смело, като се има предвид дързостта, която Тилбъри налага с продукти като парфюм, наречен More Sex, и палитра за грим, наречена Glowgasm.

„Обичам да нарушавам правилата, да разчупвам статуквото“, казва Шарлот Тилбъри. „Светът все още не е там, където трябва да бъде, по отношение на подкрепата за жените. Само защото нещата се правят по определен начин открай време, значи ли, че винаги трябва да бъдат такива? Защо повече жени не могат да бъдат представени в спорта?“, пита тя.

Формула 1 има сериозни търговски причини да обърне внимание на жените фенове.

Приблизително 40% от феновете са дами, заяви изпълнителният директор на Стефано Доменикали пред Reuters през декември. Това е огромен ръст в сравнение с преди няколко години – през 2017 г. едва 8% от феновете са били жени.

Под ръководството на настоящия корпоративен собственик Liberty Media, холдингова компания, собственост на медийния инвеститор Джон Малоун, Формула 1 променя имиджа си не само по отношение на спонсорството.

Тя инвестира в нови пазари - най-вече в САЩ и Азия и обмисля да изостави тези, които са най-тясно свързани с нейния блясък, като Монако например.

Популярността на Формула 1 в САЩ нарасна, след като сериалът на Netflix „Формула 1: Да оцелееш“ разказа за живота на няколко от най-добрите пилоти в спорта. Цялото това внимание помогна на франчайза да достигне глобална оценка от 16 милиарда долара, допълва Fortune.

Charlotte Tilbury Cosmetics и Формула 1 не отговориха на запитването за коментар.

Спонсори като Шарлот Тилбъри и нейната козметична империя олицетворяват стремежа на спорта да излезе извън рамките на основната си демографска група от богати европейци.

Като част от спонсорството, марката за красота получава правото да облепи с реклами един от автомобилите на пистата. Така автомобилът на Rodin Motorsports, който може да развие максимална скорост от 165 мили в час, се оказва покрит със сочни червени устни и стик червило между тях като цигара.

В допълнение към десена на автомобила, марката получава възможност да разположи каравана на състезанията. На последното състезание в Маями Charlotte Tilbury Cosmetics предлагаше на гримьорите да направят корекции на феновете, чийто грим може да се е разтопил под слънцето в Южна Флорида.

Макар че колаборацията между грима и управлението на състезателни автомобили все още се приема скептично, Тилбъри изглежда естествено подходяща за високооктановия спорт.

„Аз съм пълна адреналинка“, споделя тя в подкаста The Fast and the Curious през май след Гран при на Маями.

Тилбъри се запознава със света на Формула 1 по-скоро като потенциален спонсор, отколкото като фен, чрез дългогодишната изпълнителна директорка и бивша пилотка Сузи Улф.

Като управляващ директор на Formula 1 Academy, тя има незавидната задача да намери спонсори за 15 автомобила от сериите. И така се появява Тилбъри.

„Нямаше много марки за женска красота, които да искат да ги спонсорират, а аз казах: Да, ние ще спонсорираме тези жени. Разчупваме границите“разказва тя в подкаста.

За Улф марки като Тилбъри са логичен начин едновременно да даде шанс на нежния пол и да достигне до изпълнението на бюджетните си цели.

„Не искам хората да мислят, че съм на феминистки кръстоносен поход“, казва Улф пред Financial Times. „В това има истински бизнес елемент за Формула 1. Вярвам, че можем да създадем стойност за Liberty Media, за заинтересованите страни.“, допълва Улф.