"10 минути по-късно е точно навреме": Как Gen Z приема закъсненията за работа
Според бейби бумърите дори минимално закъснение е признак на неуважение, докато поколението Z не вижда нищо особено в него
Как се чувствате, когато пристигнете с 10 минути по-късно от началото на работния ви ден в офиса?
Вероятно това усещане е добър показател на колко години сте. Според бейби бумърите дори минимално закъснение е признак на неуважение, докато поколението Z не вижда нищо особено в него.
Нещо повече – според ново проучване, най-младите служители смятат, че 10 минути закъснение означава, че са точно навреме, пише Fortune.
Компанията за онлайн срещи Meeting Canary анкетира над 1000 възрастни британци за отношението им към точността и почти половината от тези на възраст между 16 и 26 години казват, че закъснението с 5-10 минути е също толкова правилно, колкото и точността.
С възрастта обаче, толерантността към закъсненията намалява.
Докато 40% от милениалите заявяват, че са снизходителни към колегите си, които закъсняват с 10 минути, този процент спада до 26% за поколението Х и 20% за бейби бумърите.
Тези, които имат шефове от поколението на бейби бумърите, вероятно трябва да избягват да закъсняват дори и само с минута, защото в техните очи "ако пристигнете след уговорения час, значи сте закъснели", предупреждава докладът.
Зашеметяващите 70% от анкетираните бейби бумъри са заявили, че нямат никаква толерантност към закъсненията.
Защо се получава разминаване в точността?
Не е изненадващо, че поколението Z нямат стриктно чувство за време – те навлязоха в работната сила от комфорта на дома си по време на пандемията, когато беше прието да се изчаква по-дълго, докато хората се включат в срещата, в случай че имат технически проблеми.
В действителност много от тях вероятно никога не са изпитвали неудобството да закъснеят за среща и да бъдат оглеждани от целия екип, който с досада чака да започнат.
Проучванията показват, че служителите от ерата на пандемията искат да запазят гъвкавостта, с която са свикнали през това време: Те не само ще напуснат работа, която не им позволява да определят кога и къде да работят, но дори биха предпочели да работят на няколко места, а не на едно с традиционно твърдо работно време, за да могат по-добре да се приспособят към живота извън работа.
"Поколението Z е по-склонно от другите да цени и да дава приоритет на баланса между професионалния и личния живот, и на психичното здраве пред стреса на работното място, който включва бързането, за да се стигне навреме за среща", обяснява пред Fortune Лаура ван Беерс, основател на Meeting Canary.
"Докато хоум офисът размива границите на добрия етикет за срещи за по-младите, по-възрастните служители имат традиционно мнение."
Така, както поколението Z трябваше да се научи как да се облича подходящо за срещи, сега трябва да усъвършенства спазването на точност в офиса - или рискува да попадне под обстрел на критики от колегите и ръководството си.
Лоша слава
Голям брой корпоративни ръководители вече се оплакват, че младите служители са трудни за управление.
Наскоро холивудската звезда и носителка на "Оскар" Джоди Фостър се оплака, че колегите ѝ от поколението Z не се появяват на работа до 10:30 ч. сутринта; а служител от Масачузетския технологичен институт (MIT) упрекна това поколение, че винаги "закъснява".
Проучванията сочат още, че поколението Z е по-склонно да пропуска крайни срокове от всяко друго поколение. Средно те пропускат почти една четвърт от крайните срокове всяка седмица в сравнение с 6% за бумърите и 10% за поколението Х.
В същото време младите кадри прекарват най-много време в ненужни задачи и извънреден труд.
От друга страна: Това предполага, че те не ви карат да чакате, защото не уважават времето ви, а защото се борят с управлението на времето им, което ще се подобри с опита.
Както посочва Ник Саут, управляващ директор в Boston Consulting Group, закъснението не е специфична черта на поколението Z - това е крива на обучение, през която преминава всеки млад служител в началото на кариерата си.
"Когато ние навлизахме в работната сила, ни отнемаше доста време да се научим, губехме време, за да бъдем неефективни", казва той пред Bloomberg. "С напредването на времето се научавате кога да се съсредоточите и къде можете да съкратите усилията си за по-бързи резултати".