Уестърн модата излезе от старите гардероби и това лято отново е тотален хит. Голяма част от вината за това се дължи на поп дивата Бионсе.

Оказва се, че всичко, до което се докосне "Кралица Би", както я наричат зад Океана, се превръща в злато или по-точно – в светъл деним.

Новият ѝ албум "Act II: Cowboy Carter", не само разчупи стереотипите за кънтри музиката и предизвика сериозен културен диалог, но и превзе модната икономика, пише The New York Times.

Търговците на дребно наблюдават рязко нарастване на продажбите на уестърн облекла и деним, като Levi's е сред щастливите марки на гребена на новата вълна от приходи.

Лидерът в пазара на деним получи сериозен принос от колаборацията с Бионсе в горещия дует "Levii's Jeans", в който певицата изрича реплики като "Boy, I'll let you be my Levi's jeans so you can hug that a** all day long" и "denim on denim on denim on denim on denim".

През януари Levi's обяви значителни съкращения на разходите след три години на не особено добри продажби. Но до началото на април акциите се повишиха с 18%, според доклади на Bloomberg.

Бизнесът с дънки е в подем и това се дължи до голяма степен на стратегическите ходове, предприети от компанията, за да се улови нарастващият интерес на потребителите към дънки, якета и повече "каубойска мода".

Дънковата вълна започна в Instagram

Четири дни преди да излезе кънтри албумът от трилогията ѝ, Бионсе започна закачките с феновете с публикации на кадри, в които дефилира с класически дънки и дънково яке, допълнени с дънкова чанта и шал с американското знаме.

Малко след като "Levii's Jeans" се появи, Levi's скочи в Instagram, за да промени името си, за да съответства на песента - "Levii's", с подзаглавие "FKA (formerly known as) Levi's" до емотиконка с пчела - миловидна ода за дългогодишния прякор на звездата Bee.

На 29 март Levi's публикува карусел от снимки на дънки в близък план с надпис: "Oh to be Levi's Jeans Right Now". Феновете заляха секцията за коментари и реакции с емотикони – от сърце до каубойска шапка, текстове от хитовата песен и молби за продажба, ако певицата обяви турне.

Ефектът на The Cowboy Carter работи

Данните на Pass_by сочат, че посещенията в магазините на Levi's са скочили с 20% през седмицата на Великден в сравнение със средната стойност за този перопд през последните три години, съобщава CNN.

По време на представянето на данните за приходите този месец новият главен изпълнителен директор на Levi's Мишел Гас хвърли светлина върху силата, която албумът на Бионсе е оказал върху световните тенденции в модата и пазаруването.

"Дънковата материя в момента е хит и марката Levi's е в силен подем по целия свят. Не мисля, че има по-добро доказателство от това, че някой като Бионсе, която е създател на културата, всъщност кръщава песен на нас."

Думата на стилистите

Стилистът на знаменитости Саманта Браун споделя пред The New York Post, че музиката на Бионсе е ускорила процеса на превръщане на каубийското облекло в масово и този интерес идва точно навреме за сезона на концертите.

"Визиите на Бионсе са емблематични от много години и тя има огромно влияние както в музикалната, така и в модната индустрия", казва Браун. "Моментът на този албум беше идеален за пролетната и лятната мода, когато се провеждат Coachella и други фестивали."

Що се отнася до тенденциите, Браун прогнозира, че ще има "голямо разнообразие от деним".

Феновете ще се насочат към пачуърк, чарлстон панталони и кройки с ниска талия. Тя също така подозира, че ще видим много каубойски шапки и ботуши, както и дантелени детайли по денима, пачуърк, боло връзки и уестърн бижута.

За да не изглеждате кичозно, Браун съветва да интегрирате по един елемент, а не да се впускате изцяло в стила. "Едно кимване към тенденцията винаги изглежда по-интересно, отколкото да се гмурнете докрай!", съветва тя.