Всяко поколение възприема другите като нещо далечно от голяма дистанция.

А представителите на поколението Z са сред най-загадъчните за останалите възрасти, особено, когато говорим за корпоративна култура и комуникация.

На каква честота са? Можем ли да ги разбираме по-лесно? Какво наистина ги вълнува?

На тези въпроси няма еднозначен отговор. Едно обаче е ясно: цифрите показват, че влиянието и покупателната способност на поколението Z се увеличават, което означава че ролята им в глобалните процеси – от политика до икономика ще нараства все повече в бъдеще.

Ето защо четирима основатели и инвеститори от Gen Z разказаха по време на форума Fortune Brainstorm Tech какво означава да общуваш ефективно с връстниците им и какво всъщност цени тяхното поколение.

„Много от моите приятели, които току-що са завършили колеж и започват първата си работа, залагат на ценности и атмосфера и приятна среда, отколкото на заплащане и престиж“, казва Александра Дебоу, главен изпълнителен директор и съосновател на социалното приложение за споделяне на снимки swsh.

Работата в Goldman Sachs може да е много престижна, но ако атмосферата не е добра, служителите от поколението Z просто биха предпочели да бъдат някъде, където хората им харесват и се отнасят добре с тях, допълва тя.

Когато мислим за клиентите от поколението Z, начинът на живот в истинския смисъл на думата е изключително важен.

Да, поколението Z иска къщите, колите и басейните, които вижда в социалните медии. Но това означава и начина на живот в буквалния смисъл на думата.

„В крайна сметка ни интересува начинът на живот“, казва инвеститорът Марк Багаджиян, главен изпълнителен директор и съосновател на подкрепяната от Сам Алтман компания Hypercard. „Няма значение кой сте. В основата на всичко стои начинът ви на живот, който е най-важен.“

Това е поколение, чиито години на формиране са протекли в изолация заради COVID-19 и в условията на ескалираща политическа поляризация и икономическа несигурност.

То е по-склонно от всички останали да има или да се нуждае от страничен бизнес, а борбата му с психичното здраве е добре документирана: Нивото на самоубийства сред Gen Z е поразително високо.

Освен това те, са родени и израснали със социални медии – нож с две остриета за личностното им формиране.

От една страна, социалните медии направиха възможни много неща, които преди не бяха. Например Багаджиян разказва нагледно историята на инфлуенсър от TikTok, която е събрала милиони гледания, публикувайки информация за работата си в Chick-fil-A. Въпреки че Chick-fil-A я уволнява, друга компания бързо я наема на работа.

От друга страна, социалните медии често въвличат потребителите в една несъществуваща реалност.

„Социалните медии могат да бъдат много изолиращи за поколението Z“, казва Зехра Накви, инвеститор в Headline Ventures и основател на The Z List, общност за основатели и рискови инвеститори в ранен етап на развитие.

„Те изобщо не са социални като индивидуално преживяване. Вие просто консумирате живота на други хора.“

„Несправедливо е младите хора да се самодисциплинират толкова много на такава ранна възраст“, допълва дизайнерът и инженер на Snap Сурая Шивиджи, която е и основател на приложението HAGS. „Това действа на психиката като бонбони. Винаги ще искаш да опиташ от другия в кутията.“

В края на форума, Багаджиян подчертава значението на начина на живот, а Дебоу напомня на аудиторията, че поколението Z също държи на персоналното общуване:

„Толкова много комуникация се губи в текстови съобщения. Вместо да пишете имейли или да чатите, позволете си да бъдете по-открити, по-уязвими, и се вижте лично с някого или излезте на кафе“, съветват експертите и допълват, че поколението Z е особено привлекателно заради тяхната отдаденост на автентичността и хумора в общуването.

Затова, „ако мислите, че настояването на поколението Z за повече „чил“ поведение е реторика или мързел, вие просто пропускате смисъла. Чил е техният бунт.“