Във вторник Alphabet, компанията майка на Google, започна сезона на отчетите на големите технологични компании, давайки на Уолстрийт първия поглед върху разходите за цифрова реклама и облачни услуги през тримесечието.

Компанията отчете по-добри от очакваните печалби и приходи благодарение на рекламите в търсачката и продължаващия растеж на облачните услуги, но не успя да постигне резултати по отношение на рекламите в YouTube. Alphabet също така продължава да харчи милиарди за изграждане на инфраструктурата си за изкуствен интелект.

Финансовият директор Рут Порат, която преминава към нова роля като главен информационен директор, заяви пред анализаторите по време на разговора за приходите, че капиталовите разходи през второто тримесечие са достигнали 13 млрд. долара, което е с 1 млрд. повече от първото тримесечие. По-голямата част от тях са насочени към сървъри и центрове за данни за възможностите на изкуствения интелект, предава Yahoo Finance.

Докладът дава тон на останалата част от технологичната индустрия, която се подготвя да предостави на Уолстрийт най-новата информация не само за разходите за AI, но и за това колко от тях се реализират под формата на реални приходи.

Засега Alphabet твърди, че наблюдава ръст на приходите от облачни услуги, като част от тях идват от интереса към продуктите с изкуствен интелект. Но главният изпълнителен директор Сундар Пичай отклони по-директен въпрос за това кога анализаторите могат да очакват възвръщаемост на капиталовите инвестиции, свързани с AI. Tой заяви, че големите разходи са необходими за дългосрочен залог, добавяйки, че в подобни ситуации е по-добре да се инвестира прекалено много, отколкото недостатъчно и да се изостава.

Анализаторът Стивън Джу от UBS Global Research написа в бележка за инвеститорите след отчета, че все още не е напълно ясно кога Google ще започне да извлича ползи от инвестициите си в изкуствен интелект.

"Ползите, които компанията вижда в Google Cloud Platform при продуцирането на изкуствен интелект, все още изглеждат трудни за определяне, както и пълната възвръщаемост, която тя трябва да види. Не смятаме, че потенциалните ползи за приходите ще се появят най-рано до първата половина на 2025 г.", пише Джу.

"Така че, що се отнася до нас, дебатът за възвръщаемостта на инвестирания капитал остава само частично решен, особено след като сега обмисляме по-висока оценка на капиталовите разходи за 2025 и 2026 г.", добави той, цитиран от Yahoo Finance.

Други анализатори бяха по-оптимистично настроени към усилията на Google в областта на изкуствения интелект, като Ралф Шакарт от William Blair повтори коментара на Пичай, че около 2 млрд. потребители имат достъп до нейния модел Gemini AI.

Междувременно анализаторът на Wedbush Скот Девит намери положителен момент в отчета на компанията, благодарение на AI Overview за търсене, която помага за по-доброто ангажиране на клиентите и създава повече възможности за монетизация.

Все пак, единственото нещо, което липсва във всичко това, е окончателно число, което да показва доколко инвестициите на Google в изкуствен интелект действително помагат на компанията. Пичай коментира, че инвестициите ще имат значение, но кога точно, все още е доста неясно.

Alphabet е само първата от големите технологични компании, които ще докладват за приходите си през това тримесечие, и може да се гарантира, че инвеститорите ще търсят улики за това как се отплащат стъпките и на тези други компании в областта на изкуствения интелект.

Microsoft, Amazon, Meta и Apple внедряват функции на изкуствения интелект в различни свои продукти и услуги. Сега просто трябва да видим дали те ще дадат повече информация, отколкото Alphabet можеше да предложи.

В сряда разпродажбите на фондовия пазар се засилиха, като изтриха стотици милиарди долари от стойността на "Великолепната седморка" и доведоха до първия спад на Nasdaq Composite от 3% или повече от 400 търговски дни насам.

Разочароващите отчети за приходите на Tesla и Alphabet дадоха искрата за фойерверките в сряда, които изтласкаха всеки член на седморката на червено. По данни на Dow Jones Market Data акциите общо се сбогуват с 768 млрд. долара пазарна стойност, което е най-голямата подобна загуба, регистрирана от 2012 г., когато Meta стана публична компания под името Facebook.