F1 и концерт на Оливия Родриго – как American Express привлича Gen Z клиенти от Европа
Стратегията на American Express е чрез включването на по-млада аудитория, тя да остане постоянен клиент на картата, когато доходите ѝ нараснат в по-късна възраст
Световният гигант в областта на кредитните карти American Express продължава да си пробива път към неохотните търговци на дребно и залага на това да привлече млади клиенти с помощта на най-големите световни поп звезди.
Главният оперативен директор Елизабет Рътлидж заяви пред Fortune, че поколението Z и милениалите вече придобиват 68% от картите на компанията в световен мащаб.
Тези по-млади купувачи са пристрастени към лайфстайл екстри като развлечения, хранене и пътувания. Сега компанията задоволява тези нужди, като се фокусира върху развлекателния сектор.
„Това е да изживееш вълнението от Формула 1 или да получиш достъп до ексклузивни преживявания“, допълва тя.
В Обединеното кралство American Express се насочва към младите британци с партньорства на лондонски фестивали като British Summer Time и All Points East.
Картодържателите могат да се възползват от ранен достъп до билети и да получат привилегии на място.
Миналата година групата си партнира с поп звездата от поколението Z Оливия Родриго по повод успешния ѝ втори албум Guts и разпродаденото глобално турне.
След концерта на Родриго в Берлин American Express организира специално събитие, на което членовете на групата и други фенове се купонясваха с местни артисти и диджеи на афтърпарти.
Феновете получиха достъп и до специални касови линии за продажба на стоки от ограничена серия.
Според Рътлидж фактът, че по последни данни близо 60% от представителите на поколението Z се определят като „суперфенове“ на любимите си изпълнители, увеличава привлекателността на тези бонуси.
Освен това компанията предлага на членовете на картата възможност да присъстват на ексклузивни събития от кулинарната сфера, свързани, включително откриване на нови ресторанти като Vetch на победителя в конкурса Great British Menu Дан Макджордж в Ливърпул.
Стратегията на American Express е чрез включването на по-млада аудитория, тя да остане постоянен клиент на картата, когато доходите ѝ нараснат в по-късна възраст.
„Те наистина представляват голяма потенциална стойност за нас, като се има предвид, че можем да бъдем с тях през всичките им различни жизнени цикли, докато нуждите им се развиват и променят.“
Наръчникът е същият и в САЩ, където групата осъзна всеобщото търсене на преживявания от поколението Z и милениалите, и започна да адаптира бонусите си към тях.
Партньорствата с определени продукти, като Disney+, позволяват на потребителите да се възползват от абонаменти с отстъпка. Пазаруването от търговци на дребно, като RayBan, дава на клиентите възможности за възвръщаемост.
„Допреди 10-15 години смятахме, че картите без такси са входната точка за привличане на по-млади клиенти към франчайза“, коментира през юни пред Fortune Хауърд Гросфийлд, президент на отдела за потребителски услуги в САЩ в American Express.
„Научихме, че това не е правилната стратегия за милениалите и поколението Z. Те харесват идеята за принадлежност към марката. Обичат да пътуват и да се хранят навън, и харесват специалния достъп и преживяванията, които идват с нашите премиум карти.“
American Express все още очаква младите купувачи да използват по-добре традиционната система за награди с напредването на възрастта. Междувременно обаче привличането им към преживявания се оказва успешна стратегия за компанията.
На този фон, пазарът в Европа остава предизвикателство.
Компанията отдавна изостава в Европа в сравнение с присъствието си в САЩ. Търговците на дребно, особено малките, не желаят да приемат картата в магазините си поради високите такси за транзакции. Вместо това, залагат на конкурентите Visa и Mastercard.
American Express използва партньорства с трети страни, включително сделка с PayPal, за да позволи на купувачите да използват своите карти на Стария континент.
„Фокусирани сме върху разширяване на приемането в ключови градове, където членовете на нашите карти живеят, работят и пътуват“, каза Рътлидж.
Програмите за бонуси на American Express отдавна са нейното предимство пред другите доставчици на кредитни карти и тъй като поколението Z и милениалите се пристрастяват към програмите „Купи сега, плати по-късно“ като тази на Klarna, американската група се ориентира към бонуси, с които безлихвеният кредитор не може да се конкурира.
Таксите обаче продължават да пречат на компанията да накара европейците да харчат с нейните карти, както и милионите американци, които пътуват до Европа всяка година.
През юни eBay забрани използването на American Express, позовавайки се на „неприемливо високи такси“, което създава риск други търговци да последват примера в продължаващата война за таксите по кредитните карти. Клиентите все още могат да използват своите American Express в eBay чрез PayPal.
„Определено сме разочаровани, че eBay реши да спре да приема карти American Express“, признава Рътлидж. „Смятам, че по този начин ще ограничат възможностите за плащане на клиентите и ще им отнемат тази услуга и сигурност.“
Рътлидж добави, че eBay представлява само 0,2 % от общия обем на мрежата на American Express.