Бекъм налива още милиони в бизнеса на Виктория въпреки слабите резултати
Новата финансова инвестиция е приблизително 6,9 млн. паунда (8,2 млн. евро) и ще бъде вложена в модните и козметичните подразделения
Виктория Бекъм е инвестирала милиони в бизнеса си с козметика и мода Victoria Beckham Holdings през финансовата 2024 г.
Миналата година компанията е регистрирала загуби преди облагане с данъци в размер на 2,9 млн. паунда (3,45 млн. евро), което е по-малко от 3,1 млн. паунда (3,69 млн. евро) в сравнение с предходната, пише Financial Times.
Продажбите на звездния бранд все пак са скочили с 52% до 89,1 млн. паунда (105,95 млн. евро), спрямо 58,8 млн. паунда (69,92 млн. евро) през предходната година, главно поради добрите резултати в търговския обект на марката в центъра на Лондон, особено след навлизането ѝ в сферата на козметиката и кожените изделия.
Продажбите, осъществени чрез търговци на едро, също са се увеличили.
Онлайн продажбите са значително стимулирани от колекциите парфюми от съпругата на Дейвид Бекъм, а коланите са най-бързо растящата категория, стимулирана от новите линии.
Един от най-популярните продукти през 2023 г. е била миди рокля на ценна 850 паунда (1110,73 евро).
Финансовата инвестиция на Виктория Бекъм на стойност приблизително 6,9 млн. паунда (8,2 млн. евро), ще бъде вложена в модните и козметичните подразделения на компанията.
Средствата са осигурени от съпруга ѝ Дейвид, от самата нея и от Neo Investment Partners, частна инвестиционна компания. Частична собственост притежава и XIX Management.
3,9 млн. паунда (4,64 млн. евро) от новата инвестиция са отишли за увеличаване на складовите наличности на Victoria Beckham Beauty, а 3 млн. паунда (3,57 млн. евро) са били използвани за оборотен капитал на модното подразделение на компанията.
От стартирането си през 2008 г. марката е на загуба всяка година, въпреки че е получила няколко финансови инжекции, които са използвани за изплащане на дългове и подпомагане на растежа. Изглежда обаче, че резултатите на компанията се подобряват, като през последните години маржовете на загуба намаляват.
След встъпването на Мари Лебланк в длъжност като главен изпълнителен директор, компанията извърши и някои стратегически и структурни промени, като например прекрати производството на определени видове продукти, съкрати работни места и обедини продуктови линии. Преди това Лебланк има опит в модни компании като Celine и Isabel Marant.
Компанията на Виктория Бекъм също така се е свързала с различни марки като компанията за часовници Breitling и за дрехи Mango, за да пусне лимитирани продуктови линии в колаборация с тях.
Компанията не отговори на запитването за коментар от страна на Euronews.
Увеличението на продажбите сочи обрат в тенденцията, наблюдавана в няколко други модни марки от луксозната индустрия като Kering и LVMH.
Въпреки това фактът, че компанията на Бекъм все още има нужда от чести финансови инжекции, може да бъде обезпокоителен фактор за инвеститорите, особено в настоящата трудна бизнес среда.
Това има важно значение, тъй като на големи пазари като Китай все още се наблюдават потиснати продажби на луксозни стоки, продиктувани от факта, че потребителите все още се справят с последиците от кризата в издръжката на живота.
Това означава, че модата сега се конкурира с други луксозни разходи, като например пътувания, и някои потребители предпочитат да търсят изгодни сделки, които предлагат по-добро съотношение между качество и цена.
От друга страна, потребителите, които все още харчат за луксозни стоки, са станали по-взискателни и по-рядко избират да купуват по-малко, но по-качествени стоки.
Това води до по-интензивна конкуренция между модните марки за завладяване на свиващия се пазар, отбелязва Euronews.