Продажбите на автомобили в ЕС достигна тригодишно дъно
Тези на напълно електрически модели са се сринали с 43,9% през август
Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз са спаднали с 18,3% през август до най-ниското си ниво от три години насам, като на основните пазари Германия, Франция и Италия спадът е двуцифрен, сочат данните на европейската организация на автомобилната индустрия от четвъртък.
Продажбите на напълно електрически автомобили са се сринали с 43,9% през отчетния период, намалявайки за четвърти пореден месец, като най-големите пазари на електромобили в блока - Германия и Франция - са отбелязали спад от съответно 68,8% и 33,1%, съобщава Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), цитирана от Reuters.
Продажбите на автомобили в Европа са спаднали значително под нивата отпреди избухването на пандемията от COVID-19, като автомобилни производители като Volkswagen, предупреждават, че тази тенденция може да не се промени в обозримо бъдеще.
Ръстът на продажбите на електромобили също се забави, отчасти заради различаващите се политики за екологични стимули в различните държави. В същото време регулаторните органи на блока наложиха високи мита, за да се опитат да спрат евтиния китайски внос.
Продажбите на електрически автомобили с акумулаторни батерии и плъгин модели са спаднали съответно с 43,9% и 22,3% през август, докато тези на хибридно-електрическите са се увеличили с 6,6% до пазарен дял от 31,3 %.
Регистрациите на трите най-големи европейски автомобилни производителя Volkswagen, Stellantis и Renault намаляват спрямо година по-рано съответно с 14,8%, 29,5% и 13,9%.
Продажбите на Tesla са спаднали с 43,2%, а тези на китайската SAIC Motor - с 27,5%.
Пазарният дял на хибридните електромобили в ЕС се увеличи през последните месеци, тъй като купувачите ги възприемат като достъпен компромис между изцяло електрическите автомобили и тези, разчитащи само на твърди горива.
За да даде нов тласък на пазара на електрически модели, през септември Германия се съгласи на данъчни облекчения в размер до 40% за компаниите при продажбата на такива, след като миналата година прекрати програмата за субсидии, предназначена да помогне за ускоряване на прехода към екологични технологии.
По-рано тази седмица обаче групата на кампанията „Транспорт и околна среда“ заяви, че до 2025 г. общият пазарен дял на електрическите автомобили, продавани в блока, ще достигне между 20 и 24%, най-вече благодартение на по-ниските продажни цени.