Автомобилното изложение в Париж: Плуващ джип, волан като джойстик и много електричество
Провеждащото се на всеки две години търговско изложение, което бе открито в понеделник и ще продължи до неделя, идва в момент, когато европейските производители на автомобили се сблъскват с някои трудни истини по пътя към пълна електрификация
Автомобилните гиганти пристигнаха на изложение в Париж, за да представят най-новите си концепции и серийни модели, борейки се да привлекат вниманието на публиката с атрактивен дизайн и футуристични технологии.
Провеждащото се на всеки две години търговско изложение, което бе открито в понеделник и ще продължи до неделя, идва в момент, когато европейските производители на автомобили се сблъскват с някои трудни истини по пътя към пълна електрификация.
През последните седмици компании като Volkswagen, BMW и Stellantis предупредиха за печалбата си, позовавайки се на предизвикателства, сред които намаляващото търсене на електромобили и силната конкуренция от чужбина.
Натискът върху европейските производители на автомобили ще се увеличи още повече през следващата година, когато ще влязат в сила целите за намаляване на емисиите.
Надеждите им са, че автомобилното изложение в Париж може да се окаже нещо като повратна точка за европейската автомобилна индустрия, като много от тях ще пуснат на пазара достъпни електрически модели в опит да се справят с китайските си конкуренти.
Френският гигант Peugeot беше един от тези, които предизвикаха известен шум. Производителят на автомобили приветства посетителите, включително френския президент Еманюел Макрон, за да разгледат отблизо неговия волан Hypersquare, предава CNBC.
Peugeot заяви, че правоъгълната форма на волана, която наподобява контролер за видеоигри, ще се произвежда от 2026 г. Компанията се надява, че иновативният дизайн ще бъде особено привлекателен за по-младата аудитория. Воланът Hypersquare беше представен в концептуалния автомобил Inception на Peugeot.
На друго място китайският производител на електромобили BYD представи за първи път пред френска публика своя модел Yangwang U8. Plug-in хибридният SUV е способен да „плува“ до 30 минути, да паркира странично и да прави пълен завой на място, казва говорител на BYD пред CNBC. Yangwang U8 може да предприеме тези маневри благодарение на четири електрически двигателя, по един във всяко колело.
BYD посочва, че способността на автомобила да плава „не е просто притурка“, добавяйки, че тази функция може да се окаже животоспасяваща в случай на наводнение или инцидент с вода.
Автомобилът е снабден и с вграден дрон, монтиран на покрива му, който според BYD може да бъде използван, за да показва на водача какво да очаква по-нататък по пътя.
Yangwang U8 беше представен за първи път миналата година в Гуанджоу и в момента се продава само в Китай.
Френският автомобилен производител Renault представи своя ретро дизайн на R4 - малък електрически SUV, базиран на емблематичния Renault 4. Компактният електромобил е проектиран да се конкурира с бюджетните модели на китайските производители.
Изпадналият в криза германски концерн Volkswagen организира премиера на своя седемместен SUV Tayron - гама, която се предлага като хибрид. Tayron е вторият по големина SUV на компанията в Европа след Touareg и може да се поръча на цена от 45 475 евро.
Stellantis представи два нови модела на автомобилното изложение в Париж. Компанията, която е собственик на известни имена, сред които Jeep, Dodge, Fiat и Chrysler, обяви новите компактни модели Citroën C4 и C4X. И двата имат хибридни, електрически и версии с двигател с вътрешно горене.
В понеделник на автомобилното изложение в Париж китайската компания Xpeng представи P7+, изцяло електрически модел, който се надява да затвърди мястото си в ерата на автономното шофиране и мобилността, задвижвана от изкуствен интелект.
P7+ се задвижва от така наречения „чип на Тюринг“ на Xpeng, кръстен на британския учен и математик Алън Тюринг. Чипът е проектиран да работи в редица превозни средства с изкуствен интелект на компанията - от роботи до летящи коли, една от които беше изложена над сцената на Xpeng.