Започването на нова работа може да е както вълнуващо, така и плашещо.

Въпреки че някои компании разполагат с надеждни процеси за въвеждане на новите си служители,за тях е изключително важно да започнат с правилната концепция и да се подготвят за успех.

„Първите няколко седмици на ново работно място наистина могат да дадат тон за следващата глава от кариерата ви“, обяснява пред CNBC Лори Кастило Мартинес, изпълнителен вицепрезидент по талантите, растежа и развитието в Salesforce.

Целта на Salesforce, която има над 70 000 служители, е да помогне на новите си служители да се интегрират в културата на компанията бързо и ефективно.

Нито един процес на обучение не е идентичен, но много от стратегиите, които според Кастило Мартинес подготвят новите кадри за успех, могат да се приложат във всяка компания.

Ето три стратегии, които според специалисти, обучаващи нови служители, трябва да приоритизирате веднага след като сте наети на желаната работа.

Проучете логистиката

Още от първия ден новите служители трябва да започнат да мислят за това как изглежда успехът в новата им компания, казва Соня Карган, главен директор за обучение на таланти в American Express.

Според нея, това започва с изясняване на логистиката на работата, която е специфична за новия екип и компанията, към която се присъединявате.

„Често се присъединяваме към екипи, които са разнообразни и различни“, казва Карган и предлага да зададете на мениджъра си въпроси като: Как предпочита да общува с вашия екип? Какво е да работиш в този екип? Какъв е неговият лидерски стил?

Мартинес от Salesforce допълва, че трябва да попитате за това кога се провеждат срещите на екипа и кои вътрешни системи е най-важно да познавате.

Напасване във взаимоотношенията

Започнете да наблюдавате, да задавате въпроси, да набелязвате хора, с които да се свържете, и да организирате разговори на кафе с колегите си.

Най-впечатляващите нови служители са тези, които бързо се „впускат“ в изграждането на взаимоотношения, смятат експертите.

Все пак трябва да дадете приоритет на работата си, но използването на контакта с колегите ви позволява да я вършите по-добре.

Взаимоотношенията не трябва да са само с мениджъри или хора на по-високи позиции.

В Salesforce новите служители си имат неофициален „пътеводител“ - човек, който не е в техния екип, но заема подобна роля и може да отговори на въпроси, които новите служители не се чувстват комфортно да зададат.

Обмислете възможността да се свържете с колеги от сходни отдели, да посещавате социални събития или да използвате платформите за комуникация на компанията, за да изградите взаимоотношения.

На този етап Кастило Мартинес насърчава новонаетите да задават въпроси като: Как да се ориентирам в офиса? Кои неписани правила сте научили с течение на времето? Какво бихте желали да знаете в първия си ден, ако беше днес?

Определете целите си

Важно е да разберете философията на компанията, към която се присъединявате, и как можете да окажете пряко влияние в новата си роля.

Със започването на нова работа имате възможност да погледнете на всичко с нови очи и да определите целта си, това, което искате да бъдете, както и как да се проявите в компанията, казва Кастило Мартинес.

Успешните нови служители инвестират време, за да разберат контекста на компанията и как техните уникални умения и опит могат да добавят стойност.

В крайна сметка това, което работи за един човек, може да не работи за друг и Кастийо Мартинес насърчава новите служители да останат любопитни за експериментиране с различни подходи.

„Като нов служител имате възможност да направите опита свой собствен. Струва си да експериментирате и да бъдете любопитни, да се опрете на възможността да определите целта си и да решите какво влияние искате да имате като нов служител.“, допълват експертите.