Изпълнителният директор на Amazon Анди Джаси се опита да успокои инвеститорите, които се притесняват от огромните инвестиции на компанията в генеративен изкуствен интелект.

По време на конферентен разговор с анализатори след отчета за печалбите на компанията за третото тримесечие Джаси посочи успеха на бизнеса с облачни изчисления Amazon Web Services, който се превърна в ключов двигател за печалба въпреки екстремните разходи, свързани с изграждането на центрове за данни.

„Мисля, че сме доказали с времето, че можем да осигурим достатъчно оперативен доход и свободен паричен поток, за да превърнем този бизнес в много успешна възвръщаемост на инвестирания капитал“, каза Джаси, цитиран от CNBC. „Очакваме същото нещо да се случи с генеративния AI.“

Amazon е похарчила 22,6 милиарда долара за обекти и оборудване през тримесечието, което е с 81% повече от предходната година. Джаси каза, че компанията планира 75 милиарда долара за капиталови разходи през 2024 г. и очаква още ръст през 2025 г.

Скокът в разходите се дължи основно на инвестиции в AI, каза Джаси. Компанията бърза да инвестира в центрове за данни, мрежово оборудване и хардуер, за да отговори на огромното търсене на технологията.

„Мисля, че нашите клиенти, бизнесът и нашите акционери ще се почувстват добре от този дългосрочен план, който агресивно преследваме.“

Разходите за изкуствен интелект бяха голяма тема и след отчета на гиганта в социалните мрежи Meta, който повиши прогнозите си за капиталови разходи, а главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг каза, че е „доста доволен“ от изпълнението на екипа.

Междувременно инвестицията на Microsoft в OpenAI натежава върху печалбите му за фискалното първо тримесечие, публикувани в сряда. Компанията каза, че капиталовите разходи ще продължат да нарастват. Ден по-рано финансовият директор на Alphabet Анат Ашкенази предупреди, че компанията очаква капиталовите ѝ разходи да нараснат през 2025 г.

Amazon обяви, че неговият облачен отдел прави повече бизнес на фона на все повече компании, които се нуждаят от инфраструктура за внедряване на генеративни AI модели. През последните месеци звеното пусна няколко продукта с изкуствен интелект за предприятия и рекламодатели. Очаква се компанията да обяви подобрена версия на своя гласов асистент Alexa, който включва генеративен AI.

Amazon не разкрива приходите си от генеративен AI, но Джаси каза, че той се е превърнал в бизнес с „многомилиардни приходи“ в рамките на AWS, който „продължава да нараства с трицифрен процент на годишна база“.

Като цяло компанията отчете по-добри от очакваните печалби и приходи за третото тримесечие, водени от растежа на облачните услуги и рекламния бизнес. Акциите ѝ се повишиха с около 5% в разширената търговия.

Ето резултатите.

Печалби: $1,43 срещу $1,14 на акция, очаквани от LSEG

Приходи: $158,88 милиарда срещу $157,2 милиарда, очаквани от LSEG

Приходи на Amazon Web Services: 27,4 милиарда долара срещу очаквани 27,5 милиарда долара, според StreetAccount

Резултати от реклама: 14,3 милиарда долара срещу очаквани 14,3 милиарда долара, според StreetAccount

По отношение на облака приходите от Amazon Web Services са на косъм под консенсусните оценки, но нарастват по-бързо спрямо същия период на миналата година. Продажбите са нараснали с 19% през тримесечието в сравнение с преди година, когато продажбите се ускориха с 12%. Компанията се справяше със забавяне на растежа на своя облачен бизнес миналата година, тъй като клиентите съкратиха бюджетите си поради повишени икономически опасения.

AWS все още расте по-бавно от най-добрите си конкуренти. Приходите от Azure и други облачни услуги на Microsoft достигат 33%, а приходите от Google Cloud на Alphabet се увеличават с почти 35%.

Сред компаниите за онлайн реклама Amazon показва най-силен растеж, въпреки че нейният рекламен бизнес все още е малък в сравнение с гигантите Meta и Google. Рекламните приходи на Meta са нараснали с 18,7% на годишна база, докато рекламният бизнес на Google се е увеличил с 15% през тримесечието.

Amazon прогнозира приходите през текущото тримесечие да бъдат между $181,5 милиарда и $188,5 милиарда, което би представлявало ръст от 7% до 11% на годишна база. Средната точка на този диапазон, 185 милиарда долара, е под средната прогноза на анализатора от 186,2 милиарда долара, според LSEG.

Оперативните приходи през третото тримесечие са нараснали с 56% на годишна база до 17,4 милиарда долара, което показва, че фокусът на Amazon върху ефективността и непрекъснатото съкращаване на разходите продължава да повишава крайния резултат. Джаси се фокусира изключително върху съкращаването на разходите в цялата компания, съкращавайки повече от 27 000 работни места от началото на 2022 г. Amazon продължава да преструктурира своите екипи тази година.

Акциите на Amazon са нараснали с около 23% до момента. Nasdaq е се е покачил с близо 27% през същия период.