Годишният Световен туристически пазар (WTM) в Лондон отбеляза рекордна година, затвърждвайки позицията си на едно от най-влиятелните събития за пътувания и туризъм в света. Тази година се проведе най-голямата му версия до момента, с над 80 нови изложители, съобщава EuroNews.

World Travel Market събира стотици лидери в индустрията на туризма - туристически бордове, хотелиери, транспортни компании и членове на обществеността от целия свят.

Ключовите теми на тазгодишния WTM са фокусирани върху растежа на туристическата индустрия след пандемията и намирането на отговори по въпросите за въздействието ѝ върху околната среда.

Тази година WTM въведе нов фокус върху регенеративния туризъм с дискусии по темата, водени от Тина О’Дуайър, водещ експерт по устойчив туризъм и въздействащи кампании, тричасовата среща се съсредоточи върху използването на пътуването като сила за правене на добро.

Присъстващите проучиха как туристическата индустрия може да подкрепи устойчивите общности, да насърчи по-силна икономика и да поддържа екосистеми, които са в разцвета си, предава още EuroNews.

„Цялата програма приканва както изложителите, така и медиите смело да преосмислим начина, по който подхождаме към устойчивостта, да преосмислим целта ѝ и да насърчим просперитета за всички“, отбелязат организаторите на WTM.

В допълнение към устойчивостта, WTM разширява фокуса си върху разнообразието, справедливостта, достъпността и включването, провеждайки панели под мотото „от ангажимент към действие“.

На тазгодишния World Travel Market присъстващите имаха възможност да се учат от широк кръг влиятелни лектори по теми като прилагане на менторски техники, насърчаване на междукултурната чувствителност в маркетинга и комуникациите, начини за достъпни природни и културни изживявания за посетителите и свързване на пътниците с местните общности по уважителни, справедливи начини.

Гръцката национална туристическа организация (GNTO) подчерта по време на форума как страната балансира икономическите ползи от туризма с нуждите на местните общности, като същевременно защитава своите природни и културни забележителности. GNTO въведе нови политики, насочени към разнообразяване на туристическите предложения, смекчаване на сезонността, подобряване на образованието и изграждане на партньорства с местните общности. Освен това държавата демонстрира нови инструменти за систематично събиране на данни и споделяне на информация в рамките на своя туристически сектор.

В сесиите на Technology Track лидерите в индустрията обсъдиха решения за постоянни предизвикателства, пред които са изправени пътниците при търсене, пазаруване, резервиране и плащане на пътувания. Технологичният съветник на WTM, Тимъти О’Нийл-Дън, обърна внимание на това, което той нарече „апокалиптична неефективност“ на индустрията и проучи технологиите, необходими за рационализиране на изживяването при пътуване. Други сесии подчертаха значението на подобряването на дигиталното клиентско обслужване и разгледаха как AI може да оформи бъдещето на програмите за лоялност.