Бившият главен изпълнителен директор на Google Ерик Шмид наскоро разкритикува политиките на компанията за дистанционна работа, казвайки, че забавеният ѝ напредък може да произтича от това, че служителите им все още работят от вкъщи.

Въпреки че оттогава Шмид е смекчил позицията си, той не е единственият убеден, че хибридните и дистанционните модели на работа могат да намалят производителността на служителите.

Тази гледна точка – съчетана с инвестициите на някои от големите компании за недвижими имоти в САЩ и желанието да си възвърнат контрола на пазара – води до нарастваща тенденция служителите да се връщат обратно в офиса, пише Fast Company.

Всъщност проучванията показват, че над 80% от служителите, които работят по хибриден модел, съобщават за по-висока ангажираност в сравнение с 72% от техните колеги в офиса. Изследване от Станфорд също предполага, че хибридната работа подобрява организацията на служителите и повишава рентабилността.

Става дума за балансиран подход, който съчетава предимствата както на дистанционната, така и на работата на терен. Времето, прекарано в офиса, е идеално за брейнсторминг, изграждане на взаимоотношения и укрепване на работната етика, докато дистанционната работа поддържа по-задълбочен фокус за решаване на проблеми.

С правилната настройка хибридните екипи могат да процъфтяват, използвайки сътрудничество, преплетено със самостоятелна работа, за да стимулират иновациите в компаниите си.

Пречката всъщност е остарялата технология. Тя е истинската бариера пред успеха на хибридната работа. Именно заради това наличието на подходяща инфраструктура е от голямо значение за отключване на потенциала при хибридните екипи.

Какво трябва да се направи за да устойчива хибридна работа?

За да функционира хибридният модел служителите се нуждаят от надежден, незабавен достъп до актуални данни и ресурси, които им позволяват да работят ефективно от всяка точка на земята. Компаниите трябва да инвестират в сигурни, специално изградени системи, които да са създадени с мисъл за екипната работа и да гарантират точността на данните.

Важно е хората, работещи за една компания, да имат достъп до облачно хранилище, което да осигурява непрекъснатост. Подобни системи поддържат основните

файлове достъпни, защитени и лесни за възстановяване. Облачните технологии имат и възможностите за кеширане или виртуални машини, които подобряват скоростта за извличане на данни и намаляват допълнителните разходи за достъп.

Внедряването на облачно базирано хранилище обаче не винаги е лесно. Отдалеченият достъп до данни може да бъде предизвикателство за управлението на ИТ отдела, особено когато големи файлове се нуждаят от глобално разпространение.

Тъй като киберзаплахите стават все по-сложни и големи, ИТ екипите трябва да се справят с различни проблеми със сигурността чрез инсталиране на защитни стени и други предпазни мерки.

Дори компании, които основно работят в офиса, могат да се възползват от тези инструменти, тъй като чрез тях се намаляват рисковете, свързани с локални прекъсвания или хардуерни повреди.

Екипите в офиса също трябва да се възползват от съвременните инструменти за споделяне на файлове. Локални проблеми като прекъсване на интернет, хардуерни повреди или неочаквани прекъсвания могат бързо да компрометират работата в офиса.

Облачните платформи с подходящ контрол на достъпа помагат на компаниите да се възстановят, като позволяват на служителите да работят от вкъщи или в коуъркинг пространства с минимално прекъсване, поддържайки устойчива и адаптивна работна среда, отбелязва Fast Company.

Подобряване на производителността с AI

AI трансформира начина по който организациите управляват хибридните офиси, като излиза извън дебата между личната и дистанционната работа. Чрез използване на правилните данни и обучение, AI може да автоматизира и ускори процесите, повишавайки ефективността и продуктивността на индивидуално ниво.

За екипите, които работят както от офиса, така и от вкъщи, управляваните от AI потоци на работа са от голямо значение, защото осигуряват преход между отдалечени и офис задачи. Така системите поддържат служителите свързани един с друг и продуктивни, независимо къде се намират.

За да упълномощят персонала си наистина, организациите трябва да се оборудват с AI инструменти като чатботове и виртуални асистенти, които черпят от надеждна база данни в реално време. Тези модели ще позволят улеснен достъп до институционални знания чрез заявки на естествен език, рационализиране на работните процеси и намаляване на ръчното въвеждане.

Чатбот, който разбира и отговаря на естествен език, улеснява приемането на AI, като се интегрира безпроблемно в съществуващи процеси. Зад кулисите усъвършенстваните AI техники като извличане на текст, вграждания и векторизация подобряват цялостната производителност.

Това позволява на организациите да се съсредоточат върху създаването на AI решения, които доставят реална бизнес стойност, като същевременно позволяват плавен достъп до информация в хибридни работни среди.

С достъп до данни в реално време и AI инструменти производителността и иновациите на служителите могат да се развият със сериозен темп, независимо дали служителите работят от вкъщи или в офиса. Ключът е да се възприемат правилните технологии, за да се осигури безпроблемен достъп до информация