Трой Бонд и Уинстън Алфиери са млади предприемачи, които миналата година пускат на пазара Sauz - сос за паста в бурканчета, който се продава на дребно в цяла Америка и става популярен сред клиентите от Gen Z.

Но бизнесът им започва още през 2020 г., като правят немислимото: превеждат 9 000 долара на човек в Китай, когото преди това не са срещали и с когото са разговаряли само в WhatsApp, разказва CNBC.

Младежите са от Лос Анджелис и са студенти, които локдаунът поради пандемията изпраща затворени вкъщи. По това време те са на 21 и 20 години, но виждат бизнес възможност сред скуката.

„Седнахме и си помислихме: „Какъв проблем можем да решим?“ разказва Бонд пред CNBC.

„Представихме си как един ден ще се върнем в стая с 200 студенти, които използват термометър, дезинфекцират ръцете си и раздават маски, и се запитахме има ли начин да ускорим този процес?“

Двамата се обръщат към производител на медицински продукти в Китай с идеята за комбинирано устройство, което дозира дезинфектант и измерва температурата едновременно, и научават, че производителят вече има такова на пазара.

Получават мостра на продукта и изпращат имейл до местен училищен район в Калифорния, за да им го представят и демонстрират.

Скоро Бонд и Алфиери полувачават поръчка за закупуване на устройства на стойност близо 20 000 долара. Колежаните вземат назаем 9 000 долара от родителите си, за да ги изпратят на китайския производител.

Бонд нарича това решение „красотата да си наивен като основател в ранен етап“, а Алфиери го описва като „най-страшния момент в живота ни“.

Днес никога не бих превел 9000 долара на производител в Китай, с когото никога не съм говорил,

казва Бонд и допълва: „Но ние го направихме. И седмица и половина по-късно два пакета кацнаха на входната врата на родителите ми.“

Бизнесът, който наричат NextPace Ventures, се разраства много бързо и привлича големи клиенти като Best Western.

„Честно казано, това беше най-лудият бизнес на света“, казва Бонд.

Нямахме никакви разходи за маркетинг. Нямахме служители. Нямахме счетоводен отдел. Нямаше никакви формалности и бюджет.

Това бяха шест месеца на огромен, огромен растеж. Но след три месеца разбрахме, че приходите няма да продължат да растат със същите темпове и всъщност щяха значително да намалеят.“

Докато работят в NextPace Ventures, двамата прекарват повечето време в офиса на бащата на Алфиери. За да се подсилят за дългите часове на изпращане на имейли до потенциални клиенти, си готвят класическо студентско ястие - паста със сос от буркан.

По време на посещенията си в Whole Foods забелязват, че марки като Olipop и Poppi правят фурор на щандовете с ярки, цветни опаковки. Смятат, че точно това липсва на сосовете за паста. Решават да инвестират печалбата от първото си начинание за създаването на марка техен сос за паста, която ще се превърне в Sauz.

„Имахме 150 000 долара - всичко, което спечелихме от първия ни бизнес, вложихме го в Sauz“, казва Бонд.

Бяхме напълно готови да рискуваме всичко.

За да набере допълнителни средства, Алфиери продава пикапа си Ford, а Бонд се разделя с автомобила си Mazda.

По това време Бонд вече е стажант в инвестиционна банка, а Алфиери в компания за недвижими имоти.

Родителите им очакват да се дипломират и да започнат традиционна кариера. Да им съобщят, че няма да следват този план, не е лесно.

„Да кажем на родителите си, че ще си изкарваме прехраната с продажба на сос за паста, беше най-безумният разговор, който някога сме водили с тях“, казва Бонд.

Дори приятелите им не ги подкрепят по онова време:

Знаехме, че хората се смеят зад гърба ни.

„Един от приятелите ни, който сега е инвеститор в компанията, ни каза: Мислех ви за много глупави да започнете това.“

Двамата изхарчват по-голямата част от парите, за да наемат учен в областта на храните, който да разработи сосовете им, и агенция за маркетинг и дизайн, която да създаде цветни и ярки опаковки, които да им помогнат да се откроят сред останалите.

Изборът на вкусове е отделно приключение.

Рафтовете със сосове за паста са претъпкани с маринара и босилек. Алфиери и Бонде искат нещо различно.

Те с интерес забелязват възхода на Mike's Hot Honey и как пикантният и сладък топинг се превръща в повсеместен в пицариите в цялата страна. Затова избират Hot Honey Marinara и Summer Lemon Marinara за първите два вкуса на Sauz, уверени, че купувачите ще бъдат развълнувани, колкото са самите те.

Представят продукта си на Erewhon, без да очакват отговор от бутиковата верига за хранителни стоки в Лос Анджелис. Остават изненадани, когато купувач от Erewhon отговоря на предложението им и поисква да види мостри.

В рамките на две седмици получават разрешение за продажба в магазина. Има само един проблем: нямат никакъв продукт.

„Бяхме изпратили мостри, приготвени в нашия център за научноизследователска и развойна дейност. Дори не бяхме готови да произвеждаме“, казва Бонд.

„Вероятно минаха осем месеца или година от момента, в който бяхме одобрени за Erewhon, до момента, в който действително стартирахме“ и допълва:

„Осигуряването на домати беше едно от най-трудните неща. Всички конгломератски марки бяха сключили договори за домати в продължение на години заради пандемията. Ние се опитвахме да получим малко малко парченце, за да направим 4000 буркана.“

Марката стартира официално в Erewhon през юли 2023 г.

През януари 2024 г. започва да се разпространява сред повече търговци на дребно, като се появява в Whole Foods през май тази година. През юли дебютира в Target.

Вкусовата гама на Sauz вече включва Creamy Calabrian Vodka и Wild Rosemary Marinara. Марката, която работи за привличане на клиенти чрез забавни публикации в TikTok и Instagram, печели близо 1 млн. долара на месец от продажбата на буркани на цена между 8 и 10 долара.

И макар че вече не търгуват термометри на училища, Алфиери и Бонд са благодарни за краткия си опит в продажбите на медицински изделия и допълват:

„Без този бизнес наистина няма да има Sauz.“