Huawei започва новата си глобална експанзия със скъп смартфон от три части
Mate XT има две точки, в които може да се сгъва, и може да показва съдържание на единичен, двоен или троен екран
&format=webp)
Във вторник Huawei пусна извън Китай своя смартфон с три части, с който се завръща на международните пазари, след като преди години беше ударенa от американските санкции.
Началната цена на Mate XT е 3499 евро. Huawei все още не е обявила в кои държави ще се предлага моделът, но това трябва да се случи в близките дни.
Телефонът беше пуснат за първи път в Китай миналата година и привлече вниманието с това, че е първият в историята триизмерен телефон. Обикновените сгъваеми устройства могат да бъдат сгънати веднъж наполовина вертикално или хоризонтално. Mate XT има две точки, в които може да се сгъва, и може да показва съдържание на единичен, двоен или троен екран.
Някога Huawei беше най-големият играч на пазара на смартфони в света и отправяше предизвикателство към Apple и Samsung в премиум сегмента на пазара. Санкциите на САЩ, които бяха въведени през 2019 г., отрязаха достъпа на компанията до авангардни чипове и операционната система Android на Google. Това доведе до рязък спад на пазарния ѝ дял, като тя почти беше изтрита от международните пазари. Днес пазарният дял на Huawei на пазара на смартфони извън Китай възлиза на едва 0,3%, според данни на изследователската компания International Data Corporation.
Въпреки това в Китай Huawei достигна до 17% през 2024 г. от 12% предходната година, благодарение на завръщането, което започна в края на 2023 г. Тогава производителят пусна смартфон, съдържащ доста усъвършенстван чип. Това изненада мнозина, тъй като санкциите на САЩ през последните няколко години се стремяха да намалят достъпа на Китай до усъвършенствани полупроводникови технологии.
Huawei се надява да пренесе този импулс на глобалния пазар, като се съсредоточи върху устройства от висок клас.
Франсиско Херонимо, вицепрезидент по данните и анализите в IDC, коментира пред CNBC, че Mate XT няма да се продава в големи количества и вероятно е насочен към тези, които искат да покажат, че могат да си позволят толкова скъпо устройство.
„Мисля, че Huawei вярват, че това може да бъде уникално стойностно предложение и тъй като е много скъпо, се насочват към заможни хора, които предпочитат да покажат, че имат пари, отколкото да имат най-доброто изживяване, което могат да получат за тях“, казва Херонимо. „Ако Huawei продаде половин милион бройки от Mate XT, това може да генерира приходи от 1,5 млрд. долара“.
Mate XT ще бъде тест за привлекателността на Huawei извън Китай. От една страна, той не използва операционната система Android на Google, която е най-популярната в света. Докато потребителите на телефони с Android имат достъп до милиони приложения чрез Google Play Store, магазинът за приложения на Huawei не предлага някои от най-популярните приложения на Google, на които хората извън Китай разчитат. Това може да намали привлекателността на Mate XT.
„Липсата на Google все още е „дупка“ за основния международен пазар, особено за тези, които ще платят най-много пари за трикомпонентен хардуер, но които искат да работят с Netflix или Play Store на Google, или с най-новите авангардни GenAI функции на Google Gemini“, казва Нийл Шах, партньор в Counterpoint Research, пред CNBC.