Индийският министър-председател Нарендра Моди стана един от малкото световни лидери, които се присъединиха към Truth Social - социалната медийна платформа, собственост на президента на САЩ Доналд Тръмп.

В първия си пост в понеделник Моди сподели снимка с Тръмп, направена в Хюстън, Тексас, по време на посещението му в САЩ през 2019 г.

След броени часове профилът му вече имаше 21 500 последователи, а самият той започна да следва Тръмп и вицепрезидента на САЩ Джей Ди Ванс.

От своя страна Тръмп сподели линк към интервю на Моди с водещия Лекс Фрийдман, в което индийският премиер говори по редица теми, включително за житейския си път, за бунтовете в Гуджарат през 2002 г. и за отношенията на Индия с Китай.

Доналд Тръмп стартира Truth Social през февруари 2022 г., след като загуби президентските избори от Джо Байдън и беше временно блокиран в големите социални мрежи като Twitter и Facebook, припомня BBC.

Голяма част от функционалността на Truth Social е идентична с тази на X, бившия Twitter, собственост на Илон Мъск. Потребителите могат да публикуват „истини“ или „неистини“, и да изпращат директни съобщения. Рекламите са „спонсорирани истини“.

Truth Social е собственост на Trump Media & Technology Group (TMTG). Тръмп я направи публична през март 2024 г. и сега притежава около 57% от акциите на компанията.

Инвестиционната компания ARC Global Investments със седалище в Кувейт и някои бивши участници от риалити шоуто „Стажантът“ също имат значителни дялове, въпреки че те в момента са обект на правни битки.

Президентът на САЩ има 9,28 млн. последователи в Truth Social, което е далеч по-малко от 87-те милиона в X.

Според данни на Bloomberg, трафикът в Truth Social остава незначителен в сравнение с този на конкурентите ѝ, като общият брой на потребителите изостава от този на X 400 пъти.

През 2024 г. TMTG отчита загуби в размер на 400 млн. долара и приходи от 3,6 млн. долара. Пазарната оценка на социалната платформа е 4,45 млрд. долара.