Диверсифицирай сега: Warner Bros. разделя HBO и CNN
Този ход идва в момент, в който стрийминг услугите привличат стотици милиони потребители, а кабелната телевизия отбелязва спад на аудиторията
&format=webp)
Американският медиен гигант Warner Bros. Discovery, собственик на CNN и HBO Max, планира да раздели двете компании до средата на следващата година в изпълнение на целта към диверсификация на стрийминг бизнеса от по-традиционните кабелни телевизионни мрежи.
Този ход идва в момент, в който стрийминг услугите привличат стотици милиони потребители, а кабелната телевизия отбелязва спад на аудиторията, съобщава BBC.
HBO Max се радва на успех със сериали като Succession, The White Lotus и The Last of Us, докато канали като CNN губят зрители.
Хитовите сериали предстои да бъдат включени в нов бизнес Streaming & Studios, заедно с филмовото подразделение, и ще се ръководи от Дейвид Заслав. Другата нова компания ще се нарича Global Networks, като сред нейните марки ще бъдат CNN, Discovery и TNT Sports. Този бизнес ще се ръководи от главния финансов директор на Warner Bros. Discovery Гунар Уайдънфелс.
„Даваме възможност на тези емблематични марки да се фокусират и да проявят стратегическа гъвкавост, от която се нуждаят, за да се конкурират най-ефективно в днешния развиващ се медиен пейзаж“, заяви Дейвид Заслав, президент и главен изпълнителен директор на Warner Bros. Discovery.
Разделянето на медийния конгломерат следва сливането през 2022 г., което създаде Warner Bros. Discovery.
Новината обаче не допринесе за подобряване на резултатите на фондовия пазар на Warner Bros. Discovery. Акциите се понижиха с близо 3% по време на търговията в понеделник, като тази година спадът им е над 10%.
Питър Янковскис, анализатор в Arbor Financial Services, заяви, че разделянето ще помогне на инвеститорите да разберат по-добре стойността на всяка нова компания.
„Когато направиш бизнеса по-малко сложен, анализаторите могат да влязат и да свършат по-добра работа, за да определят каква е реалната му стойност“, заяви той пред BBC.
Водещият новинарски канал на Warner Bros. Discovery, CNN, отбелязва спад в рейтингите си. През първите три месеца годината е имал средно 558 000 зрители в праймтайм часовете, което е с 6% по-малко от същия период на 2024 г
През януари мрежата обяви, че съкращава над 200 служители, тъй като се стреми да се съсредоточи върху цифровите си предложения.
Перспективите са по-ясни за стрийминг платформите на Warner Bros. Discovery, които приключиха първото тримесечие с над 122 млн. абонати.
Съобщението за разделянето в понеделник дойде, след като конкурентният медиен гигант Comcast обяви миналата година, че ще отдели подразделението си за кабелна телевизия NBCUniversal. В момента разделянето е в ход, като канали като MSNBC и CNBC се отделят от другите марки, включително стрийминг услугата Peacock.
„В момента пазарът е силно конкурентен, така че много компании се опитват да отделят частта за стрийминг или частта за съдържание от бизнеса, така че останалата част да може да бъде оценена отделно“, допълва Янковскис.