Италианският гигант в хранителната индустрия Ferrero преговаря за придобиване на американския производител на зърнени закуски Kellogg's.

Financial Times съобщава, че преговорите на семейната група, която произвежда бонбоните Ferrero Rocher, и продуктите с марка TicTac и Kinder, с WK Kellogg са в напреднал стадий за сделка на стойност до 3 млрд. долара.

Поглъщането може да бъде обявено още тази седмица и ще оцени компанията, която произвежда корнфлейкс, оризови бисквити и фъстъци Kellogg's, със значителна премия спрямо пазарната й стойност от 1,5 млрд. долара, твърдят двама души източници на изданието.

Според тях обаче, няма гаранция, че сделката ще бъде сключена, а освен това сроковете могат да се променят.

WK Kellogg и Ferrero не отговориха на запитванията за коментар от Financial Times.

WK Kellogg беше отделена като северноамерикански производител на зърнени храни от компанията майка Kellogg Co, която се преименува на Kellanova и запази марки като Pop-Tarts и Pringles.

Миналата година хранителният гигант Mars придоби Kellanova в сделка на стойност 36 млрд. долара, която сега е подложена на антитръстов контрол от европейските регулаторни органи.

Резултатите на WK Kellogg като независима компания бяха разочароващи. След отделянето през 2023 г. акциите й започнаха да се представят по-слабо на пазара, а към март тази година нетният дълг възлиза на 569 млн. долара.

Органичните нетни продажби на компанията от Мичиган, са намалели с 5,6% на годишна база до 667 млн. долара, а нетната печалба е спаднала с 45,5% до 18 млн. долара.

Най-големият акционер на WK Kellogg към момента е фондация WK Kellogg с около 16 % дял от акциите в обращение.

Акциите на компанията скочиха в следборсовата търговия с повече от 50%, след като Wall Street Journal съобщи за преговорите за сделката с Ferrero.

Потенциалното трансатлантическо сливане ще обедини две марки с богата история.

Основателят Уил Кийт Кейлог изобретява своя корнфлейкс през 1894 г., полагайки основите на империя за зърнени храни. Ferrero е основана през 1946 г. от италианския сладкар Пиетро Фереро и все още е семейна собственост, а внукът му Джовани, е изпълнителен председател.

Според анализатора на TD Cowen Робърт Москоу, Ferrero, която е генерирала приходи от 18,4 млрд. евро за 12-те месеца до края на август миналата година, се стреми да разшири дейността си в САЩ.

Отчасти тя постига това чрез придобивания, например на производителя на сладолед Well Enterprises през 2022 г., на сладкарския бизнес на Nestlé за 2,8 млрд. долара през 2018 г. и на производителя на шоколад Fannie May през 2017 г.

Новината за потенциална сделка идва в момент, когато хранителната индустрия се бори с променящите се навици на потребителите, които все повече се ориентират към по-здравословни продукти, отчасти след бума в употреба на лекарства за отслабване.

Миналата година редица хранителни групи сключиха сделки, водени и от необходимостта да се адаптират към променящите се потребителски навици.

Гигантът в безалкохолните напитки Pepsi придоби бързо развиващата се марка пребиотична сода Poppi за 1,95 млрд. долара, както и марката здравословни закуски на мексиканска тематика Siete Foods за 1,2 млрд. долара. Миналия месец Post Holdings, конкурентен производител на зърнени храни, придоби компанията за хранителни продукти 8th Avenue в сделка за 880 млн. долара.

Междувременно хранителната индустрия е подложена и на политически натиск с назначението на Робърт Ф. Кенеди-младши за висш служител по здравеопазването в САЩ, който се е насочил към изкуствените оцветители в марки като Froot Loops като част от програмата си „Да направим Америка отново здрава“.

Kellogg обеща да премахне синтетичните оцветители от зърнените закуски в училищата до учебната 2026-2027 г., но не е определила срок за зърнените закуски извън училище, допълва Financial Times.