Gen Z планира да похарчи 23% по-малко за празниците тази година
Търговците на дребно не успяват да привлекат по-младите клиенти, показват резултатите в проучване на PwC
&format=webp)
Потребителите зад Океана очакват да намалят разходите си за коледните празници през този сезон, показват данни от проучване на консултантската компания PwC.
Всички участници в него планират да похарчат средно 1552 долара за коледни подаръци, пътувания и развлечения, което представлява спад от 5% спрямо планираните средни разходи за празниците през същия период на миналата година.
Най-рязък спад обаче се наблюдава обаче при Gen Z, което планира да похарчат средно с 23% по-малко в сравнение с миналата година.
Това е най-големият спад от всички поколения и значителна промяна в сравнение с 2024, когато те заявиха, че очакват да похарчат с 37% повече, съобщава CNBC.
„Цената е езикът на любовта на Gen Z“, коментира Али Фурман, лидер на индустрията на потребителските пазари в САЩ за PwC.
„Те са израснали в епоха на нарастващи разходи, фокусирани са върху стойността и прозрачността на разходите. За тях дубликатите не са понижение на качеството. Те са доказателство за разумно пазаруване.“
За търговците на дребно клиентите от Gen Z – на възраст от 13 до 29 години, са едновременно възможност и предизвикателство, допълва Фурман. Навлизайки в зрелостта, те обикновено имат по-ниски заплати, нови разходи и дългове, които трябва да изплащат.
Освен това, са ориентирани към преживявания, давайки предимство на билети за концерти, престой в хотели и пътувания пред покупката на нови артикули, така че изпитват затруднения, тъй като тези преживявания струват повече.
За търговците на дребно също е трудно да се справят с младите клиенти, които „са най-бързото поколение, което приема и изоставя тенденциите“, допълва експертът.
Резултатите от проучването очертават несигурния фон за празничния сезон, който може да бъде повлиян, поне отчасти, от ценовата чувствителност, тъй като бизнесът обсъжда колко може да поеме и колко да прехвърли на потребителите заради по-високите тарифни разходи.
Очакванията на другите поколения за празничния бюджет са приблизително същите в сравнение с миналата година – с изключение на бейби бумърите, които планират да похарчат с 5% повече, според проучването на PwC, което включва представителна извадка от 4000 американски потребители и е проведено в края на юни и началото на юли.
Потребителите, които вече са уморени от нарастващите разходи за живот, като по-високите сметки за комунални услуги, също са нащрек за потенциални увеличения на цените в резултат на по-високите тарифи, казва Фурман.
Това ги принуждава да обръщат по-голямо внимание на цените и засилва решимостта им да отложат покупките или да пазаруват по-рано, за да получат най-добрата оферта.
„Не са непременно самите мита, които определят настроенията и поведението. Това е заплахата, че цените може да се повишат, и хората са наясно с това.“, допълва авторът на проучването.