Досадните колеги, са тези, за които няма граници, които ви отмъкват деловите срещи, които не спират да се оплакват.

Но един от най-тревожните типове сред тях е „бдителният на работното място“, пише CNBC. Той е нещо като централен монитор в офиса. Тези типове си присвояват задължението да налагат правила, за които шефовете ви често дори не подозират.

„Бдителните колеги често са хора, които вярват, че са по-морални от обикновения човек. Повечето действително мислят така, но това е много по-силно и категорично изразено на работното място. Те са хора, които наистина искат да притежават някакъв контрол или власт“, казва Кейти Деселас, професор по организационно поведение в университета в Торонто, която изследва конфликтите, емоциите, морала и агресията.

Да споделяте офиса с бдителен колега може да ви накара да се страхувате да ходите на работа въобще. Но има начини да се справите със самозабравилата се личност и да сведете до минимум както стреса, така и раздразнението, казва още Деселас, която е съавтор на статията Vigilantes at Work: Examining the Frequency of Dark Knight Employees, публикувана през 2017 г.

1. Погрижете се за детайлите

Ако има нещо, което може да бъде изтълкувано зле или използвано срещу вас на работното място, уверете се, че сте постигнали яснота по всеки служебен въпрос, касаещ ви лично, с отговорния за това мениджър в компанията.


Например, ако знаете, че не можете да бъдете в офиса на пълен работен ден, изяснете този важен детайл с прекия си шеф. Така ще предотвратите мераците на вашия свръхбдителен колега да го превърне в бъдещ проблем.


„Трупаха ни като Pokemon карти“: Хората, които бяха наети да не правят нищоНа фона на съкращенията, бивши работници от технологичните компании разказват за работата, която са нямали

2. Говорете директно с колегите си, създаващи проблеми

Те може да не осъзнават колко често коментират вашата работа. Или пък не осъзнават, че забелязвате колко често коментират работата ви. Така или иначе, няма нищо лошо в това да им дадете кратко, неофициално разяснение, съветва проф. Деселас.

Например, ако изпълните задача по начин, който те възприемат като грешен, може просто да кажете: „Благодаря за помощта, но моят мениджър всъщност смята, че съм си свършил работата добре.“

3. Говорете с колегите си

Ако бдителният служител продължава да упорства, говорете и с други свои колеги, за да видите дали са забелязали подобно поведение. По-вероятно е да споделяте едно и също мнение.

Ако отидете в HR отдела, ще разполагате с много по-сериозни аргументи срещу бдителният на работното място, ако може да докажете, че това е модел на поведение, а не просто междуличностен спор. От друга страна ще се сдобиете със спокойствието, че този тип личност рядко печели привързаността на колегите си.