Акциите на модния хегемон в луксозната индустрия LVMH скочиха с повече от 8% тази сутрин, след като групата обяви по-високи от очакваните продажби за 2023 г. и повиши годишния си дивидент.

Собственикът на Louis Vuitton, Moët & Chandon и Hennessy, както и на марки като Givenchy, Bulgari и Sephora, отчете продажби в размер на 86,15 млрд. евро за 2023 г., което надхвърля консенсусните прогнози и се равнява на 13% органичен ръст спрямо предходната година.

Органичните приходи са се увеличили с 10% през четвъртото тримесечие, допълва CNBC.

Резултатът беше подкрепен от 14% годишен ръст в критичния сектор на модата и кожените изделия, както и от 11% ръст в парфюмерията и козметиката. На този фон, вината и спиртните напитки отбелязаха спад от 4%.

Ефектно начало с лош финал: Какво се случи с луксозните акции през 2023 г. Потребителите се насочиха към по-практични и по-умерени по цена стоки в опит да спестят от бюджета си. За спада допринесоха и подаръците втора ръка

"Резултатите ни през 2023 г. илюстрират изключителната привлекателност на нашите компании, въпреки годината, засегната от икономически и геополитически предизвикателства", заяви Бернар Арно, председател и главен изпълнителен директор на LVMH.

"Макар че оставаме бдителни в настоящия контекст, навлизаме в 2024 г. с увереност, подкрепени от нашите изключително желани марки и гъвкавите ни екипи", допълни той.

„Вълкът в кашмир“ обеднява с милиарди след еуфорията за луксозни стокиБогатството му ще намалее още повече, тъй като потребителите се ограничават в харченето на луксозни стоки в условията на икономически трудности, според Fortune

След бума в търговията на луксозни стоки по време на пандемията, секторът преживя тежък период 2023 г., тъй като геополитическите и макроикономическите условия и предизвикателства се отразиха негативно на потребителските разходи, особено в САЩ и Китай.

През април 2023 г. LVMH стана първата европейска компания, чиято пазарна стойност надхвърли 500 млрд. долара, но спадът на акциите през последните шест месеца я засенчи като най-голяма компания в Европа от датския фармацевтичен гигант Novo Nordisk.

Анатомия на лукса: Как Louis Vuitton удвои продажбите си за четири годиниМоже ли глобален моден гигант да запази усещането за ексклузивност?

Междувременно, британската луксозна марка Burberry този месец издаде предупреждение за печалбата в отговор на забавянето на търсенето, тъй като балонът в разходите за луксозни стоки, се изчерпва. Новината доведе до рязък спад в акциите на Burberry и повлече надолу целия сектор.

И все пак, луксозните компании като цяло регистрират скок на акциите, тъй като инвеститорите се поуспокоиха след резултатите на LVMH. Акциите на Burberry се повишиха с 1,7% в петък сутринта.

Burberry запазва песимизма за акциите в луксозната индустрияСлед като през ключовия декемврийски период търговията се забави, Burberry очаква коригирана оперативна печалба за цялата година в диапазона между 410 млн. паунда и 460 млн. паунда.

Хавиер Гонзалес Ластра, портфолио мениджър на Tema Luxury ETF, коментира пред CNBC, че инвеститорите се опитват да преценят къде е дъното на ревизията на цикъла на приходите в луксозния сектор.

Прогнозата му е, че приходите "вероятно ще станат по-трудни" през първата половина на 2024 г. заради необичайно високите годишни сравнения за изминалите 12 месеца.

Бернар Арно – вторият по богатство в света и най-състоятелен човек във Франция, обаче възлага надежди на партньорството на LVMH с Олимпийските игри в Париж през 2024 г., което според него "предоставя нова възможност да засилим глобалната си лидерска позиция в луксозните стоки и да популяризираме репутацията на Франция за високи постижения по света", допълва CNBC.

LVMH става основен спонсор на Олимпийските игри в ПарижУсловията на сделката, която е договорена от Антоан Арно, син на председателя и главен изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно, не бяха разкрити

Само преди дни собственикът на модната империя съобщи, че ще номинира още двама от синовете си за членове на управителния съвет на LVMH, като по този начин допълнително ще затвърди влиянието на следващото поколение на фамилията върху най-голямата луксозна група в света.

Според запознати, с решението, 31-годишният Александър и 29-годишният Фредерик ще бъдат предложени като кандидати за борда на директорите - ход, който ще покаже кой от петимата наследници на 74-годишния магнат ще поеме управлението на компаниите след неговата ера.

Кандидатурите за членове на Управителния съвет ще бъдат гласувани от акционерите на годишното събрание през април. Семейство Арно притежава повече от 48% от акциите на LVMH и около 64 % от правата на глас. На този етап групата отказа да коментира номинациите, за които първо съобщи френското издание La Lettre, цитирано от Financial Times.

Новите милиардери: Наследниците на най-богатите притежават $5,2 трилионаНовите милиардери от тази година са натрупали повече богатство чрез наследство, отколкото чрез предприемачество

Александър и Фредерик ще се присъединят към по-големите си брат и сестрa – Делфин, 48 г., и Антоан, 46 г., в борда на LVMH, оставяйки 25-годишния Жан като единствения наследник, който все още не е в борда.

И петте деца на Арно работят в различни части на групата и всяко ново назначение се следи внимателно за признаци на това как се мисли за планиране на приемствеността.

През 2022 г. Бернар Арно повиши възрастовата граница за главен изпълнителен директор до 80 години, удължавайки времето, през което може да остане начело на компанията.

Фредерик Арно става главен изпълнителен директор на LVMH Watches29-годишният наследник на собственика на бизнес империята - Бернар Арно, се присъедини към Tag Heuer през 2017 г. и се издигна до ролята на главен изпълнителен директор през 2020 г.

По-рано този месец Фредерик беше повишен в ръководител на LVMH Watches, който наблюдава марките Tag Heuer, Hublot и Zenith.

В продължение на три години Александър пък ръководи комуникациите в бижутерската Tiffany & Co.

"Приемствеността не е тема, за която мислим днес. Тя ще дойде в подходящия момент. А той е майстор на времето", заяви Фредерик в интервю за Financial Times, визирайки баща си.

Бернар Арно назначи дъщеря си Делфин за шеф на Dior45-годишната Делфин Арно, която беше изпълнителен вицепрезидент на Louis Vuitton от 2013 г., ще встъпи в длъжността на 1 февруари

Делфин, най-възрастната от наследниците, миналата година пое поста главен изпълнителен директор на Dior – втората по големина марка на групата след Louis Vuitton и участва в изпълнителния комитет на LVMH.

46-годишният Антоан наскоро се оттегли от поста главен изпълнителен директор на марката за кожени изделия Berluti, за да оглави семейния холдинг Christian Dior SE, като освен това е ръководител на отдела за имидж и устойчивост на групата.

Жан ръководи производството на часовници в модната къща за кожени изделия Louis Vuitton.