Недоволни фенове на Lego наскоро обвиниха производителя на играчки, че използва изкуствен интелект, за да генерира изображения на герои от Ninjago на уебсайта си.

Снимките показваха отличителните белези на т. нар. AI естетика - пренаситени и драматично осветени изображения на герои с невероятно блестящи лица и коси.

След реакцията на потребителите, снимките, генерирани от AI, бяха бързо премахнати от уебсайта. „Тези изображения бяха използвани в тест, който се случи извън нашите обичайни процеси на одобрение, и ние ще предприемем всички необходими стъпки, за да гарантираме, че това няма да се случи отново“, каза говорител на Lego.

За комерсиалните артисти и рекламодатели генеративният AI има силата да ускори масово творческия процес и да доставя персонализирани реклами на клиентите в голям мащаб – нещо като свещен граал в света на маркетинга.

В същото време обаче потребителите се обръщат срещу творческите продукти, създадени чрез изкуствен интелект – до такава степен, че една странна реклама за християнската благотворителна организация He Gets Us, излъчена в рамките на Super Bowl, беше обвинена, че е рожба на AI – въпреки че фотограф е създал изображенията за нея, посочва The Wall Street Journal.

В резултат на това създатели на съдържание, продуцентски студия и рекламни агенции намират заобиколни решения, за да направят AI изображенията по-приятни за потребителите.

Сега те използват добре познати инструменти като Photoshop на Adobe, за да добавят, вместо да премахват несъвършенства. Също така се учат да пишат по-добри инструкции към AI инструментите, за да постигнат желаната от тях естетика и си сътрудничат с AI артисти, които са усвоили специфични стилове.

Екипно усилие

Някои мениджъри в рекламната индустрия предвиждат момент, в който скъпото и трудоемко заснемане на фотосесии и видеоклипове ще бъде заменено от компютър, работещ с AI софтуер. В момента обаче това не е така, посочва WSJ.

Много хора от творческата индустрия твърдят, че кампаниите, изградени на базата на генеративен AI, все още изискват опита на десетки професионалисти, понякога толкова много, колкото за кампания без AI.

На този фон през февруари агенцията за дигитален маркетинг Media.Monks представи списък от артисти, сред които аниматори, монтажисти, режисьори, фотографи и други творци, усвоили изкуството на AI поколението и предлагащи различна визуална естетика.

Media.Monks картографира спецификациите на тези естетики, като например предпочитаното цветово градиране на художниците, осветление, наситеност, характерен ъгъл на камерата и дълбочина на рязкост в снимки или филми, като част от дълги, подробни, генеративни подкани, така че крайният продукт е силно стилизиран - и на километри от характерната за AI „лакирана“ визия.

Продуцентското студио Tool и агенция Ogilvy разработват система, чрез която генерираните по новата технология творчески продукти съответстват на естетиката на марките, за които работят.

„Този метод също така генерира изображения, които намаляват „халюцинациите“ като допълнителни пръсти и странно изглеждащи зъби, които все още се появяват в AI изображенията, въпреки че не ги премахва напълно, казва за WSJ Антонис Кохейлас, главен директор по трансформацията на Ogilvy.

За много творци ключът към избягването на излишни детайли като неестествено лъскава коса и цялостно дразнещ външен вид са инструментите, разработени много преди ерата на AI.

„Може да се наложи да започнете с AI подкана, но след това трябва да я прецизирате и дори да се наложи да използвате някои традиционни инструменти като Photoshop, за да я направите още по-добра“, казва визуалният артист и дизайнер Vaunn Yevo, който използва генеративен AI в работата си за рекламни кампании, но и стандартен софтуер за редактиране, за да добави детайли като леко окосмяване и пори на кожата към иначе безупречно генерирани изображения.

Той казва, че подтикването на някои AI модели да генерират естествено изглеждащ човек не винаги завършва добре. „Понякога, ако кажете на AI модела да добави лунички, кожата става много странна“, уточнява художникът.

„Разговор“ с технологията

McCann Worldgroup - мрежата от творчески агенции, собственост на IPG – също тества комбинирането на генеративен AI с допълнителни инструменти.

Миналата година създава печатни и дигитални реклами за мексиканската хранителна верига Grupo Bimbo, генерирайки чрез изкуствен интелект снимки в близък план на хамбургери и хот-дог, като за създаването на фонове използва друг AI инструмент. Същевременно шрифтовете за текстовете към визиите са проектирани един вид „на ръка“, от експерти в типографията.

„Това е двустранен разговор с различни технологии и технологични специалисти, чиято цел е обединена и развиваща се творческа визия, която включва различни визуални пластове“, казва Иън Макензи, глобален творчески ръководител на McCann Worldgroup в AI разработките и главен творчески директор в канадската агенция. Компанията експериментира с нова реколта от програми за фина настройка, като Magnific, които „хуманизират“ някои от перфектните AI изображения с детайли като бръчки и сенки под очите.

Повечето експерти прогнозират, че блестящата и понякога странна AI естетика няма да бъде проблем за дълго, тъй като инструментите стават по-добри в производството на по-реалистични резултати.

В същото време някои творци имат откровен подход в използването на AI като пример за това е рекламният холдинг Publicis, който през януари създаде чрез технологията видеоклипове с главния изпълнителен директор Артюр Садун, който благодари на около стоте хиляди служители за тяхната работа. Видеоклиповете включваха фантастични сцени като тези с глобалния главен стратегически директор на компанията, който изкачва К2, и Садун, носещ невероятно гладка татуировка на ръцете с името на всеки служител.

„Това е AI и ние не се опитваме да го скрием, когато можем да го използваме по забавен и интересен начин“, казва Еван Шулц, изпълнителен творчески директор в Le Truc, част от Publicis Groupe.