Представителите на поколението Z и милениалите искат повече обратна връзка на работното място и повече внимание от ръководството.

Проучванията разкриват, че поколението Z е демографската група, която е най-малко ентусиазирана от работата, а младите служители са най-малко ангажирани.

Ето защо знанието от какво се нуждаят тези демографски групи, за да се усъвършенстват, е по-важно от всякога. Последователната обратна връзка е на първо място в списъка, пише CNBC.

Израстването в дигиталната ера на незабавна обратна връзка и удовлетворение от социалните медии е основен фактор за това, че по-младите служители искат повече обратна връзка в офиса, казва Ки Анна Шмидъл, главен директор „Човешки ресурси“ в компанията за софтуер за управление на човешкия капитал Workhuman.

Според проучване на Gallup и Workhuman от 2022 г. служителите от поколението Z и по-младите служители от милениалите са със 73% по-склонни да искат признание поне няколко пъти месечно в сравнение с бейби бумърите.

„Те постоянно са свикнали да получават обратна връзка“, казва Шмидъл и в резултат на това младите служители пренасят този начин на мислене на работното място.

„Ще пусна нещо и очаквам хората да реагират, а ако никой не реагира... Трябва да направя нещо друго.“

Шмидъл каза, че работодателите трябва да намерят как да пренесат света на „харесвам и се подписвам“ в културата на работното място, а най-добрият начин да го направят е като подсилят положителните действия с ясна система за възнаграждение и съгласуват поведението на служителите с основните ценности на компанията, докато се ориентират в изграждането на взаимоотношения.

След като са преживели нестабилност на работното място в ранните етапи на кариерата си – много от милениалите са завършили по време на финансовата криза през 2008 г., а представителите на поколението Z са се дипломирали в разгара на пандемията и нейните последици, по-младите искат да знаят как тяхната компания ще ги подкрепя и развива, а това ги кара да желаят активна обратна връзка.

Според актуалния Индекс на човешките работни места на Workhuman служителите от поколението Z са били два пъти по-застрашени от уволнение в сравнение с други поколенчески общности.

Според Harvard Business Review успешните лидери поемат отговорност за развитието на членовете на екипа си, включително на по-младите. Седмични или двуседмични индивидуални срещи за проверка на преките подчинени са от съществено значение за изграждането на силен екип.

Последователната обратна връзка може да бъде разликата между високото ниво на задържане на служителите и честото текучество.

Служителите обикновено обясняват напускането с неясни причини като „липса на подходяща работа“, но често корените на тяхната неудовлетвореност са неясни очаквания и липса на последователна подкрепа, казва Шмидъл.

По-младите служители не просто искат повече обратна връзка; те искат тя да бъде автентична.

Според проучването на Gallup/Workhuman служителите, които са напълно съгласни, че получават „автентично“ признание, са 5,2 пъти по-склонни да си представят пътя за растеж на работното си място.

Мениджърите могат да се възползват от автентичната обратна връзка, като станат по-конкретни и гарантират, че служителите се чувстват забелязани. Не е достатъчно да се дават общи насоки – рутинно копиране и поставяне на едно и също общо послание.

Служителите желаят обратна връзка, която е специфична за тях и за индивидуалното им въздействие, казва Шмидъл. Работодателите винаги са използвали обратна връзка и много служители са я желали, но очакванията се променят. Вместо просто да получат „часовник и плакет“, по-младите служители искат „микродози признание“, допълва експертът.

Намирането на работеща комуникационна система е важно за всяка компания, а включването на редовна обратна връзка не подлежи на обсъждане.

Тя помага на служителите да работят по-добре и по-ефективно, а увеличаването на броя на служителите, които смятат, че получават подходящо признание, може да доведе до повишаване на производителността на работното място, според данните на Workhuman.