Microsoft съобщи в четвъртък, че съкращава 650 позиции в своето подразделение за игри Xbox в последния голям кръг от съкращения, които удариха индустрията за видеоигри.

Това бележи третата поредица от съкращения в отдела за видеоигри на Microsoft след хитовото придобиване на Activision Blizzard, издателя зад франчайза Call of Duty, за 69 милиарда долара.

Американският технологичен гигант потвърждава пред CNBC, че съкращава стотици роли в Xbox, в „предимно корпоративни и поддържащи функции“.

В писмо, получено от CNBC, Фил Спенсър, главен изпълнителен директор на Microsoft Gaming, казва на служителите, че компанията е взела това „трудно“ решение, за да подреди структурата на своя екип след придобиването и „да организира бизнеса за дългосрочен успех“.

„Ние сме дълбоко благодарни за приноса на нашите колеги, които научават, че са засегнати“, казва Спенсър в бележката.

От писмото става ясно, че служителите в САЩ ще бъдат подкрепени с обезщетение, разширени здравни грижи и услуги за преместване, „за да им помогнем при прехода“, по думите на Спенсър. „Извън САЩ компенсациите ще се различават в зависимост от местоположението.“

Шефът на гейминг звеното на Microsoft добавя, че ще има „известно въздействие върху други екипи, докато се адаптират към променящите се приоритети и управляват жизнения цикъл и производителността на сегмента в игрите“.

Той подчертава, че никакви игри, устройства или игрови изживявания не се отменят и че никакви студия не се затварят в резултат на съкращенията.

Microsoft намалява разходите в Xbox в опит да направи грандиозното си придобиване на Activision и по-широкия си инвестиционен стремеж към игри устойчиви.

Преди това компанията купи ZeniMax Media, собственик на Bethesda Softworks, за 7,5 милиарда долара през 2021 г. Bethesda публикува големи заглавия за игри, като поредицата Fallout и The Elder Scrolls.

Microsoft не е единственият гейминг титан, който съкращава работни места. Големи студиа за игри съкратиха хиляди служители по света, започвайки през 2023 г. и продължавайки през 2024 г.

През февруари японската Sony обяви, че съкращава 900 работници от своя PlayStation отдел.

Компанията за софтуер за игри Unity, притежаваната от Amazon услуга за стрийминг на живо Twitch, издателят на мобилни игри Playtika и социалната платформа Discord също обявиха значителни кръгове от съкращения.

Въпреки това съкращенията са особено брутални в Xbox. Microsoft съкрати 1900 работни места в подразделението си за игри през януари, само три месеца след като приключи придобиването на Activision Blizzard.

През май компанията обяви, че затваря редица студиа за игри, включително Arkane Austin, Tango Gameworks и Alpha Dog. Няколко служители също бяха съкратени като част от това, въпреки че Microsoft не разкри колко работни места са засегнати от тези мерки.