Ferrero залага изцяло на спорта със Super Bowl и Световното по футбол
Производителят на шоколадови изделия планира да похарчи над 100 милиона долара за най-рекордните си маркетингови кампании през 2026 г.
&format=webp)
Ferrero North America планира да похарчи над 100 милиона долара за маркетингови кампании, свързани със Супербоул и Световното първенство по футбол през 2026 г.
Спортната инициатива идва в момент, в който компанията-майка на производителя на сладкарски изделия навлиза все по-дълбоко в САЩ чрез придобивания и инвестиции в местното производство.
Ferrero, която е основана в Италия, но сега е базирана в Люксембург, навлиза на пазара в Северна Америка преди почти половин век, но започна да инвестира едва през последното десетилетие, съобщава CNBC.
През юли Ferrero придоби производителя на зърнени храни WK Kellogg за 3,1 милиарда долара, последната от поредицата сделки, включващи американския бизнес за сладкиши на Nestle и Top Wells Enterprises.
Собственикът на Nutella, който започна фискалната 2026 г. през септември, се подготвя за най-успешната си година досега в САЩ, където е третата по големина компания за сладкарски изделия, след Hershey и Mars. 8,9% достига увеличението на оборота – или приходите през фискалната година, приключила на 31 август 2024 г., разкрива Ferrero в най-новите си финансови данни.
Ръстът на продажбите в долари е 4,5%, изпреварвайки по-широки категории сладкарски изделия и бисквити, според компанията.
„Искаме да направим нещо голямо за Северна Америка“, заяви Майкъл Линдзи, главен бизнес директор на Ferrero North America.
Залогът на Ferrero North America в спорта ще стартира през февруари с първата реклама на компанията по време на Super Bowl за Kinder Bueno. Нейната сестринска компания Ferrera вече е излъчвала реклами по време на големия мач, включително миналогодишната реклама на Nerds Gummy Clusters. След това, от юни, Ferrero North America планира поредица от промоции около Световното първенство по футбол. Рекламите на продуктите ще се излъчват преди или след мачовете, а компанията планира да промотира около две дузини от своите марки.
„Защо спорт? Той все още е с най-голяма аудитория, особено ако искате да достигнете до потребителите на живо с нещо, за което те действително ще седнат пред телевизора и ще гледат“, обяснява Линдзи.
„Особено на Super Bowl, те гледат телевизия за да видят рекламите, което е уникална ситуация днес, когато се опитвате да достигнете до потребители, които прескачат рекламите ви или стават, за да си направят сандвич.“
По-рано тази година над 127,7 милиона зрители са гледали финалния мач на NFL, което е рекорд според Nielsen Media Research. Всички тези зрители могат да направят привлекателно за компаниите да платят високата цена за излъчване на реклама по време на мача, допълва CNBC.
Според информациите рекламодателите плащат до 8 милиона долара на Comcast’s NBCUniversal за 30-секундна реклама по време на мача през февруари. В началото на септември NBCUniversal обяви, че вече е продала всички рекламни спотове за Super Bowl.
За Super Bowl цялото внимание ще бъде насочено към Kinder Bueno, който се продава в САЩ от 2019 г.
Ferrero избира да акцентира върху продукта, защото го счита за „най-недооценената марка в портфолиото си в сравнение с глобалния си успех“, признава Линдзи и допълва, че малко американци могат да предположат, че Kinder е най-продавана марка шоколад в света, а не Hershey или Nestle.
Все пак, за последните години Kinder се е превърнала в марка за над 500 милиона долара в САЩ за Ferrero, според компанията.
Въпреки че рекламата за Super Bowl все още не е заснета, Линдзи заяви, че тя ще съвпадне с пускането на пазара на нова версия на Kinder Bueno с тъмен шоколад и версия с бял шоколад. „Super Bowl е идеалният начин да се стимулира голям интерес към продукта“, допълва той.
Когато рекламата за Super Bowl бъде излъчена, тя ще се превърне в най-голямата маркетингова кампания на Ferrero досега на всеки глобален пазар. Но два месеца по-късно производителят на шоколад планира да надмине този рекорд с промоциите си за Световното първенство по футбол, които ще започнат през април в Северна Америка. Почти всеки продукт от портфолиото ще претърпи промяна в опаковката си като част от кампанията.
„Залагаме всичко: ще имаме една промоция и един набор от опаковки“, уточнява Линдзи. Клиентите ще трябва да купят няколко продукта от портфолиото, за да се възползват от промоцията. Целта е да се помогне на потребителите да разберат, че Ferrero произвежда широка гама от продукти, от Nutella до Ferrero Rocher и сладоледа Blue Bunny.
„Всичко е много целенасочено, за да се насърчат хората, които обичат една марка от портфолиото, да заобичат цялото портфолио“, допълва Линдзи.