Интервюто за работа обикновено е напрегнато преживяване за кандидатите.

Освен обаче да мислите върху своето представяне, е важно да бъдете нащрек за потенциални „червени флагове“, сигнализиращи, че позицията или компанията, за която кандидатствате, не са подходящи за вас.

Осъзнавайки това достатъчно рано, можете да вземете информирани решения и да пропуснете загубеното време за възможности, несъответстващи на кариерните ви цели.

Червен флаг може да бъде ситуация, която ви прави свидетел на ангажираността на персонала (или липсата на такава), непрофесионално поведение от интервюиращия или объркващи сигнали дали ще бъдете допуснат до втори кръг на селекция, ако е предвиден такъв, пишат от Fast Company и предлагат някои от най-популярните „червени флагове“ на интервю за работа.

Липса на ангажираност на служителите

Когато по време на интервю ви развеждат из офиса, отделете малко време, за да наблюдавате служителите, покрай които минавате.

Изглеждат ли ангажирани и отделят ли секунда, за да се усмихнат, да поздравят или да кимнат с глава? Тези малки жестове говорят много за културата на работното място.

Дори в среда, в която работата е трудна, често можете да разберете дали служителите се чувстват подкрепяни и ценени по начина, по който взаимодействат с другите. Ако изглеждат доволни и отворени към нов човек, това е добър знак за положителна атмосфера, в която хората с удоволствие идват на работа.

Ако обаче служителите изглеждат напрегнати, избягват контакт очи в очи или изглеждат твърде заети, за да отразят присъствието ви, това може е знак, че работната среда не е идеална. Подобно поведение може да подсказва за скрити проблеми, като стрес или неудовлетвореност.

Прости жестове като усмивка или бърз поздрав могат да разкрият много за това колко щастливи и подкрепяни се чувстват служителите.

Липса на ясни практики за насърчаване

Помолете интервюиращия да опише един или двама от най-добре представилите се служители на компанията или един или двама от последно повишените. Как се държат тези хора?

Ако отговорите не съвпадат с ценностите, които компанията изповядва на уебсайта си, определено трябва да се поинтересувате повече.

Един от най-ясните показатели за истинската култура на компанията (а не културата, която тя твърди, че има) е кой и за какво избира да признае.

Уклончиви отговори

Въпросите, които кандидатите задават, трябва да контекстуализират позицията, за която се явяват на интервю. Въпреки че има много статии, в които се посочват подходящи въпроси, най-добрите са въз основа на проучване на компанията, отдела и персонала.

Например човек, който се явява на интервю за позиция на ниво мениджър/директор в кол център, би попитал интервюиращия за процента на текучество.

Като кандидат вие търсите честен отговор. Мениджърът по наемането няма да спомене имена, но това подготвя кандидата да сподели истории, ориентирани към решения. Ако отговорът не е директен и лаконичен, това е червен флаг.

Освен това е червен флаг, ако интервюиращият не контролира хода на разговора. Ако той е притеснен от кандидата, една неловкост ще задуши всякакъв смислен обмен на идеи.

Силните кандидати няма да обмислят да работят за някой, с когото не могат да водят делови разговор.

Въпроси, фокусирани върху задачите

Ако въпросите, които ви се задават, са много конкретни и насочени единствено към непосредствени задачи, приемете това като предупредителен знак.

То често показва, че компанията ви разглежда като временно решение, като зъбно колело в машината, което лесно може да бъде заменено след шест месеца, година или когато пазарните условия се променят.

По същество ви възприемат като инструмент за изпълнение на работата, а не като ценен, дългосрочен член на екипа.

От друга страна, когато работодателят отдели време, за да попита за вашата личност, вашите мечти и дългосрочни цели, това е ясен знак, че се интересува от нещо повече от заемане на дадена длъжност. Те търсят съотборник в общ път, човек, в когото могат да инвестират и с когото могат да се развиват с течение на времето. Това показва, че ви ценят като личност и виждат потенциал във вас отвъд непосредствените задачи.

Прекалено нетърпелив интервюиращ

Нетърпеливият интервюиращ може да е червен флаг, особено ако пренебрегва важни детайли. Същите тези хора често очакват от вас да постигнете резултати без подкрепени ресурси, а тези нереалистични очаквания могат да ви подготвят за провал.

Интервюиращите трябва да се запознаят в дълбочина с уменията ви, за да установят дали имате нужния набор за работа и каква подкрепа ще ви е необходима по пътя.

Неподготвен интервюиращ

Голям червен флаг е, когато интервюиращите не зачитат значението на строгия процес на оценяване.

Интервюиращите, които се появяват притеснени и ви задават въпроси, които техни колеги вече са ви задали, са същите, които ще ви кажат „трябва ви повече време в ролята“ без факти или данни – защото току-що са ви доказали на интервюто, че не разбират как фактите, данните и науката играят важна роля в оценката за подбор.

Зелен флаг е, когато подготвени и обучени интервюиращи провеждат структурирани интервюта, а които са част от процеса на оценка с много методи.

Прекалено сложни процеси

Червен флаг, на който кандидатите трябва да обърнат внимание, е прекалено дългият и сложен процес на интервю.

Това може да е признак на нерешителност или дезорганизация. Освен това може да е показател, че компанията не е наясно какво търси или от какво се нуждае, което може да подсказва и че не е наясно със самата длъжност.

Най-добрите интервюта са добре структурирани и прозрачни по отношение на това с кого се срещате, кога и какво да очаквате от следващите стъпки. По този начин се уважава времето на всички и се демонстрира ангажимент за зачитане на вашата стойност и експертиза.

Еднопосочни разговори

Когато интервюто не прилича на диалог, бягайте.

Едностранчивите интервюта, които приличат повече на разпит, са огромен червен флаг.

Трябва да се чувствате комфортно и да ви бъде позволено да задавате въпроси за мнението на интервюиращия за работната среда, дали позицията е новосъздадена или защо е свободна и каква кариерна траектория в компанията предлага.

Неотзивчивост и липса на обратна връзка

Начинът, по който се отнасят с вас по време на интервюто, може да отразява културата на компанията. Откажете се от участие след няколко кръга интервюта без обратна връзка.

Това може да е разочароващо и обезкуражаващо, когато се случи. В дългосрочен план обаче, то е нещо добро, защото никой не се нуждае от още една токсична позиция.

Доверете се на инстинктите си и не се страхувайте да се откажете от роля, която не ви се струва подходяща.