Идеята да бъдем 100% ефективни през 100% от работния си ден в офиса винаги е била утопия.

Нуждаем се от паузи, а работата с други хора означава, че се нуждаем и от допълнително време и пространство, за да реализираме това сътрудничество.

Но често пъти необходимата почивка или взаимодействие могат да се превърнат в губене на излишни часове, което ви кара да се чувствате разочаровани и демотивирани, пише Fast Company.

И така, как да определите кога прекарвате твърде много време в дадена област и след това да елиминирате това разхищение на енергия, за да имате време за най-важното?

Отговорите дава Елизабет Грейс Сондърс, професионален треньор по управление на време и автор на книгите Divine Time Management и How to Invest Your Time Like Money.

Индентифицирайте проблема

Понякога знаете кое или какво точно краде времето ви. Просто трябва да сте честни със себе си и да се заемете с него.

• Нужно ли е всеки път да проверявате електронната си поща, когато се появи индикатор за ново съобщение?

• Мислите ли, че може да изгледате само едно видео в YouTube, а „в следващата секунда“ да осъзнаете, че сте изгледали 10?

• Колко често изпращате нещо бързо на най-добрия си приятел, което винаги се превръща в 20-минутен чат?

Запишете си това, което вече знаете, че отнема повече време през деня ви.

Една от най-лесните следващи стъпки е да разгледате автоматичното наблюдение, което вече е въведено в телефона ви. Повечето телефони могат да предоставят седмичен отчет за това в кои приложения сте били най-дълго. Може да си мислите, че не скролвате толкова в Instagram, но данните да имат друга история за това.

Можете също така да настроите автоматични отчети за използването на компютъра ви, ако установите, че това е проблем в допълнение към телефона ви.

Друг полезен съвет е личното проследяване на времето, при което можете да записвате къде го разхищавате в продължение на поне два дни, но ако искате да направите по-задълбочен анализ, документирайте го една седмица. Това може да стане на хартия, в документ на Excel или с помощта на инструменти като Toggl или Timeular.

Ако изпълните тези стъпки, ще започнете да получавате ясна представа къде свръхинвестирате време и да предприемете действия.

Елиминиране на време

Известно време пред екрана може да бъде приятна психическа почивка.

Но ако отделяте повече от 30 минути за екрана през работния ден, които не попадат в свободните паузи като обедната почивка, тогава вероятно прекарвате твърде много време в тази категория.

Ако не можете да се справите със социалните медии или новинарските сайтове, поставетеопция на устройството си, така че да сте напълно блокирани от гледането им извън определеното време и да нямате възможност да отмените избора.

Можете също така да добавите към списъка с блокирани сайтове за онлайн пазаруване или сайтове за телевизия или филми.

Ако работите от вкъщи и сте геймър, помислете дали да не блокирате контролерите си в кутия с определено време, така че да не можете дори да си помислите за преминаване на следващото ниво.

Неефективна комуникация

В допълнение към времето пред екрана, неефективната комуникация може да отнеме много време в работния ви ден.

Според професионалния треньор на време, това е един от най-сериозните фактори за губене на време сред хората, които работят много по-дълго, отколкото биха искали.

Като начало, може да намалите или премахнете всички планирани срещи, които всъщност не е необходимо да се провеждат. В много случаи вместо среща е достатъчен имейл. В писмена фора за по-малко от минута може да сканирате целта на разговора и да решите дали си заслужава среща, без да прекъсвате работния си процес.

Все пак, внимавайте и с това, тъй като електронната поща и други асинхронни инструменти за комуникация като IM или Slack могат да отнемат много повече време, ако им позволите.

Един от най-добрите начини е да определите време, в което да влизате в системата и да отговаряте на всички нови съобщения, например в началото, средата и края на работния ден. Ако това не е допустимо, поне си дайте няколко времеви прозореца през деня, за да свършите целенасочена работа, като изключите известията и ако е необходимо, да поставите режим „Не ме безпокойте“.

Дезорганизация

Последната категория за губене на време през работния ви ден е обикновената дезорганизация.

Започнете с план: Превърнете ежедневното и седмичното планиране в ритуал, така че да сте наясно с приоритетите и винаги да знаете какво следва. Но ако това е непосилно за начало, поне запишете трите най-важни задачи за деня. Това действие може драстично да увеличи напредъка ви във времето.

Използвайте енергията си: Ако сте сутрешна персона, целенасочено блокирайте този часови пояс за срещи, прекарвайте минимално време в електронна поща и първо свършете най-трудните си задачи.

Ако едва се събуждате до 10 ч. сутринта, направете обратното. Започнете бавно да отговаряте на другите и да провеждате няколко срещи, а след това блокирайте 15 ч. и по-късно за собствената си работа.

Ако не успеете да организирате задачите си според енергийните си нива, може да останете разочаровани, защото имате време, но не и умствен капацитет да свършите тежката работа.

Организирайте пространството: Трябва да можете да намерите това, което ви трябва и когато ви трябва. Ако физическата или електронната дезорганизация ви кара да губите излишно време в търсене на неща, отделете малко, за да се подредите.

Понякога това се изразява в няколко часа в почистване на бюрото и подреждане на нещата. Друг път е най-добре да работите по няколко документа или папки на ден, докато постигнете достатъчна организираност.

Следвайки тези съвети, можете значително да намалите загубата на време, а спечеленото да инвестирате в това, което е най-важно за вас, допълва професионалистът.